LG 50UM7600PLB Zilver

Specificaties 50" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

LG 50UM7600PLB Zilver Review

MikeSinner 8 februari 2021, 62 views Product gekocht

LG 50UM7600PLB Zilver

Ik heb deze TV sinds 10 Augustus 2019 in bezit en hoewel ik in het begin nog wel redelijk tevreden was, valt hij na verloop van tijd meer en meer tegen.

Pluspunten

• Afstandbediening werkt fijn
  • 4K UHD

Minpunten

• Matig geluid
  • Beeld is vanaf PC wazig, tenzij op game stand
  • Kleine kijkhoek

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Wat vooral leuk is aan deze TV is toch wel de afstandbediening, die als een soort Wii controller over je beeld gaat.
Je kan hierdoor makkelijker en sneller typen op bijvoorbeeld Netflix (al lossen sommige fabrikanten dit op met een app voor je telefoon, of een afstandbediening met toetsenbord op de achterzijde of zo).

De kleuren vond ik in het begin mooi, doch ietwat oververzadigd, maar dat lag dus aan de modus waar de TV standaard op stond.
Ik gebruik de TV eigenlijk erg weinig en als ik hem al gebruik, is het waarschijnlijk 80% voor PC gerelateerde dingen, zoals 'testmonitor', of om mijn eigen PC er op aan te sluiten. Overigens helpt het dat er 4 HDMI aansluitingen op zitten, om te veel kabels verwisselen te voorkomen.

Het geluid is helaas erg matig, ondanks dat deze TV meer ruimte heeft voor fatsoenlijke speakers, vanwege de ruime kast aan de achterkant. Deze kast klinkt overigens hol, als je er op tikt. Het is gelukkig wel metaal, dus het voelt niet helemaal als goedkope rommel, maar het klinkt niet heel aangenaam.
Anyway, mijn vorige TV (Samsung met wel een heel plat paneel, echter 'slechts' full HD) klonk beter en dat is gewoon jammer, want deze TV is wel een slagje duurder.

Wat misschien nog wel het meest vervelende is, is dat wanneer ik vrienden hier had (nu even niet, corona en zo >__<) en we samen een film keken of zo, is dat ik meestal op het einde van de hoekbank zit. Ik kan dan dus in een beetje in een hoek naar de TV en daardoor valt een heleboel kleur weg en lijkt alles onder een grijze waas te zitten. Voor het beste beeld moet je er echt recht voor zitten!
Daarnaast, wat ik al zei, staat de PC meestal op computerbeeld en het vervelende is dan dat er minder vaak bewegende beelden op staan. Wat je dan ziet, is dat op alle beeldmodi, behalve Game, zorgen voor een raar wazig beeld. Bijna alsof er in photoshop een licht effect van olieverf is toegepast of zo.
Voor een superscherp 4K beeld is dat extreem hinderlijk! Waarom moet het beeld er zo uit zien??
Ook via het TV kastje heb ik af en toe het idee, dat dit alleen om Game stand het beste beeld geeft, dat terwijl deze stand helaas niet de mooiste kleuren geeft.

Maak het nog een slag erger, door bij een vriendin haar nieuwe TV te zien en op te merken dat haar beeld er veel beter uit ziet én wél onder een hoek goed te zien blijft en mijn teleurstelling in deze TV neemt alleen maar toe.

Oh, laatste puntje van irritatie. Sinds een aantal updates gelden, krijg ik nu elke keer dat ik de TV aan zet, eerst een aantal seconden alle opties in beeld van Netflix, videoland, etc. etc.
Ik WEET dat jij dat kan TV, als ik dat nodig heb, dan klik ik wel op de knop die daarvoor nodig is!! Ga uit mijn beeld, zodat ik mijn HDMI kanaal kan selecteren!

Heb jij ook een LG 50UM7600PLB Zilver?