Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 Review
Inleiding
Deze muis heb ik al een aantal jaren in gebruik. Eerst aangesloten op mijn laptop en nu op mijn al aantal jaren bestaande gamesysteem. De muis word gebruikt voor surfen en gaming op een Steelseries Qck mousepad (de oude versie van de vermelde mousepad). Gekocht van een mede tweaker voor een goede prijs (wat die was weet ik niet meer). Na de muis goed gebruikt te hebben leek het me nu wel is tijd om mijn verhaal te vertellen erover.
Ergonomie
De Intellimouse Explorer 3.0 van Microsoft is groter dan normaal naar mijn mening. Maar dit vind ik eigenlijk alleen maar positief. Naar mijn mening had het geheel nog wel wat groter mogen zijn. Alle knoppen zijn erg goed bereikbaar. De 2 knoppen aan de zijkanten hadden...
Pluspunten
Bereikbaarheid knoppen Prijs Design Geschikt voor grotere handen
Minpunten
Erg licht Niet te verzwaren
Eindoordeel
Deze muis heb ik al een aantal jaren in gebruik. Eerst aangesloten op mijn laptop en nu op mijn al aantal jaren bestaande gamesysteem. De muis word gebruikt voor surfen en gaming op een Steelseries Qck mousepad (de oude versie van de vermelde mousepad). Gekocht van een mede tweaker voor een goede prijs (wat die was weet ik niet meer). Na de muis goed gebruikt te hebben leek het me nu wel is tijd om mijn verhaal te vertellen erover.
Ergonomie
De Intellimouse Explorer 3.0 van Microsoft is groter dan normaal naar mijn mening. Maar dit vind ik eigenlijk alleen maar positief. Naar mijn mening had het geheel nog wel wat groter mogen zijn. Alle knoppen zijn erg goed bereikbaar. De 2 knoppen aan de zijkanten hadden misschien iets verder naar voren gekund. Scrollwiel en 2 knoppen zijn groot en goed bereikbaar. Na lange tijd gamen of surfen heb ik weinig last van pijn of stijve vingers. Het gewicht van de muis is wat mij betreft te laag, hij voelt ligt in de hand aan.
Functionaliteit
Er is weinig extra functionaliteit. Hij valt in de categorie van de 5-knops muizen. Mist gewichten zoals sommige nieuwe gaming-muizen hebben, maar dit is toe te schrijven aan het al in schappen liggen sinds 2007.
Precisie
De precisie van de muis vind ik zelf lastig te beoordelen, de zij-knoppen zijn soms wel wat lastig te voelen waar nou precies het drukpunt ligt. Dus je drukt een beetje, maar hij registreert het nog niet direct, verder drukken en hij registreert het dan toch. Verder is de beweging met de muis soepel en heb nooit echt het gevoel dat hij niet doet wat ik wil.
Vormgeving
De vormgeving van De IntelliMouse is mooi naar mijn mening, de donkere kleur spreekt mij aan. Hij past goed bij de algemene kleurstelling van mijn computer. De onderkant is erg donker grijs, tegen het zwarte aan. Het boven oppervlak (waar de hand vooral ligt) is antraciet grijs en is een beetje glimmend. Als klein nadeel hier zou ik het rode ligt dat constant uit de achterkant van de muis komt. Dit is 's avonds misschien hinderlijk.
Bouwkwaliteit
Hier ben ik wel over tevreden, het plastic is enigszins ruw. Dit is niet irritant, het geeft grip en gevoel aan de muis. De muis voelt alleen niet zo aan dat hij er degelijk is. Al getuigt de waarheid anders (al een aantal jaren in gebruik en nog steeds goed functionerend).
Drivers en ondersteuning
De drivers ondersteuning is naar mijn idee standaard van Microsoft er zijn voor spellen verschillende instellingen te doen. Maar dit doe ik meestal in-game. Verder ben ik niet echt ondersteuning bij de muis nodig gehad.
Prijs
Zoals ik al noemde weet ik de precieze prijs niet meer, maar ik vind dat de nieuw prijs (29,xx euro) op dit moment erg leuk is op dit moment. Het is een goede en kwalitatieve muis die gewoon netjes zijn werk doet voor een aantal jaren bij gewoon gebruik.
Heb jij ook een Microsoft Intellimouse Explorer 3.0?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Hij is maar 400 dpi maar heeft een goede lift-off distance en geen interne vertalingen, , acceleraties, predicties en aanpassingen die een goede vertaling van de beweging van de muis naar de cursor in de weg staan.
Bovendien zijn deze muizen licht in gewicht
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/204428/Logo%2520crop%252070_70px.jpg?f=community)
/u/391802/crop5d7154491231d_cropped.png?f=community)