Corsair iCUE QL120 RGB PWM Triple Fan Wit with Lighting Node CORE, 120mm

€ 104,90
Specificaties 26dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

Corsair iCUE QL120 RGB PWM Triple Fan Wit with Lighting Node CORE, 120mm Review

Deadslim77 8 februari 2021, laatste update op 8 februari 2021, 280 views Product gekocht

Corsair iCUE QL120 RGB PWM Triple Fan Wit with Lighting Node CORE, 120mm

Geen ervaring met schrijven van uitgebreide review, dus gewoon een opsomming.. Ik heb nu al verschillende QL-fans. Zowel de 120/140 in witte en zwarte uitvoering. Ik heb de witte in in een witte build gebruikt.

Pluspunten

• RGB!!
  • Icue software een zegen
  • Wordt erg blij van de combinaties in de kleuren!

Minpunten

• RGB...
  • Icue software een vloek
  • Tja, de prijs. Maar looks zijn vaak niet goedkoop!

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 3
Geluid (max) Score: 3
Geluid (min) Score: 5
Geen ervaring met schrijven van uitgebreide review, dus gewoon een opsomming..

Ik heb de witte in in een witte build gebruikt.
(https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=117994)

Toen ik de fans kreeg heb ik ze als test (waren een aantal 2e hands bij) aan de oude LL-rgb hub aangesloten, en dan doen ze het niet, of niet goed. Ook als je in de icue aangeeft welke fans de QL zijn.
Er zit natuurlijk niet voor niets een nieuwe RGB-hub bij, en als je het daarop aansluit dan doen ze het wel naar behoren. Voor diegene die dus een build hebben waar zowel QL fans als LL-fans in zitten, is dit iets om rekening mee te houden. Ik heb namelijk niet getest of de LL-fans in de nieuwe RGB hub werken.

Ik vind het persoonlijk een non-argument om daar specifiek erover te klagen, maar wel over dat het verder eigenlijk nergens staat. Ook niet op de site van corsair. Pas als je op het forum komt staat er wat over..

RGB, tja een zegen als je ervan houd, of een vloek. Heel persoonlijk. RGB kan gewoon uit of gewoon een vaste neutrale kleur.
Icue software is wel een punt van aandacht. Het werkt in mijn geval, maar soms verander ik iets kleins, maar na reboot zijn de veranderingen groot.
Ik wilde een witte build, met een minimale rode tint als thema, dat is gelukt, en verder blijf ik eraf..

Ze zien er mooi uit, RGB is mooi, zijn makkelijk te monteren, en maken relatief weinig geluid. Let wel, dit zijn geen static pressure fans, dus gaan de looks boven de prestaties dan is het prima.

Er is eigenlijk maar een echt punt wat ik wil maken, en dat is de prijs. Ze zien er gelikt uit, maar de prijs is echt wel teveel van het goede.
Persoonlijk, heb ik iets gebouwd waar een thema achter zit, en die is persoonlijk, dus de prijs was daardoor iets beter te behappen in mijn geval. ..

Heb jij ook een Corsair iCUE QL120 RGB PWM Triple Fan Wit with Lighting Node CORE, 120mm?