Xiaomi Mi Box S 8GB

€ 58,92
Specificaties WiFi • 8GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Box S 8GB Review

Lithium_Grim 7 februari 2021, 727 views Product gekocht

Xiaomi Mi Box S 8GB

Prachtig kastje om snel all je favoriete video/streaming apps in een omgeving an je TV te hebben. En als je nog iets mist zit er ook een chromecast ingebouwd. Zeer goede prijs kwaliteitverhouding dus.

Pluspunten

• Goed prijs/kwaliteitverhouding
  • Alle apps werken als een zonnetje
  • Streamt van elke source (ook Synology)

Minpunten

• geen USB adapter meegeleverd voor UTP
  • Mis wat standaard knoppen op de afstandsbediening voor video afspelen

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik ben erg tevreden over deze aanschaf. Het vereist echter wel wat werk om hem ingesteld te krijgen zoals je wil.
Al jaren gebruik ik een Raspberri Pi om met Kodi naar mijn films en series te kijken. Maar tijden veranderen. Ik ben overgestapt van Ziggo naar Tweak en ben ook maar overgestapt naar de legale content (Netflix, Disney, enz).

Op mijn Samsung loopt het allemaal wel, maar vooral Kodi was een drama, dus ik zocht iets nieuws waarbij ik alles in een apparaat kan combineren. Zo kwam ik uit op dit kastje.

Na de eerste opstart en wat instellingen werd meteen de update naar Android 9 gestart. Dit verliep gewoon goed. Vervolgens Canal digitaal, Netflix, Disney+ geïnstalleerd en dit werkt gewoon in een keer.
Vervolgens heb ik in de router even ervoor gezorgd dat het kastje altijd hetzelfde IP adres krijgt, want dat is wel nodig om Kodi met alle functies goed te laten werken. Vervolgens in de Synology op de benodigde mappen net NFS toegang gegeven voor dit IP adres zodat ik ook stabiel kan blijven streamen.

Om je Kodi gebruik te laten maken van een evt. centrale database, moet je even je bestaande advancedsettings.xml en sources.xml op een FAT32 sticky zetten en in de Mibox stoppen. Zet dan de app X-plore op de mibox en kopieer de 2 files naar de juiste map op de intern gedeelde opslag (/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata).
Vergeet niet op de verborgen bestanden zichtbaar te maken in X-plore, anders lukt het niet.

En nu kan ik vloeiend alle streamingdiensten bekijken en mijn oude homevideos met kodi.

Overigens is het ook een voordeel tov de Raspberry dat er een uitknop op zit die ook (door CEC ondersteuning) ook je tv meteen uitzet.

Enige nadelen die ik kan benoemen is dat er geen USB adapter wordt meegeleverd om bekabeld te kijken (of beter gewoon ingebouwd in het kastje) en dat de beetje goedkoop voelende afstandsbediening geen video toetsen erop heeft (play/stop,reverse,forward).

Heb jij ook een Xiaomi Mi Box S 8GB?

Vraag & Aanbod