1 review

be quiet! System Power 9 400W CM

€ 50,33
Specificaties 400W (80 Plus Bronze) • semi-modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! System Power 9 400W CM Review

Mogenblue 7 februari 2021, laatste update op 25 februari 2021, 175 views Product gekocht

be quiet! System Power 9 400W CM

Kan nogal gehorig zijn. Als je een stil systeem wil bouwen en zeker geen probleem wil hebben met geluid moet je deze niet nemen. Is geluid minder een issue dan kan het wel.

Pluspunten

• Scherp geprijsd

Minpunten

• niet gebouwd door elfjes bij maanlicht

Uitrusting Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Prestaties en stabiliteit Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik was afgegaan op de grafiek van de geluidsproductie en zag eigenlijk geen verschil met de be quiet! Pure Power 11 400W CM. Omdat deze een stuk goedkoper is heb ik hem toen genomen.

Voor mij is geluid erg belangrijk. Ik wil een stil systeem hebben dat echt stil is. Met die be quiet! Pure Power 11 400W CM heb ik dat in een andere computer reeds bereikt. Ook midden in de nacht hoor je er niets van.

Het was dus een behoorlijke teleurstelling toen ik na installatie een flink geluid uit de computer hoorde komen. Na enig uitzoeken kwam ik op de voeding uit. De case fans en cpu cooler zijn echt stil. Dat zijn dezelfde als in die andere computer.

Het zou misschien ook aan het moederbord kunnen liggen, dat die een te hoog signaal afgeeft. Dus ik heb de voeding tussen die twee computers omgewisseld om het verschil te horen.
Het geluid ging met de voeding mee. Zat na omwisseling in de andere kast en de nieuwe pc is nu helemaal stil.

Ik ga deze voeding wel omwisselen want voor mij is dit niet de bedoeling. Het is vergelijkbaar met een staafmixer op lage snelheid. Iets minder, maar duidelijk hoorbaar.

Edit 24 februari 2021.
We zijn nu bijna 3 weken verder en het lijkt erop dat de voeding nu vanzelf stil is geworden. De computer heeft de afgelopen weken in de zijkamer nonstop gedraaid als server, ssh en ftp onder linux, en sinds vandaag lijkt hij uit zichzelf stil te zijn geworden. De deur was dicht dus ik had er eigenlijk geen last van. Over het algemeen heeft ie weinig te doen.

Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt, maar ik wil het wel even vermelden want hij is nu vrijwel net zo stil als de Pure Power 11 400W. Maar dus wel een tientje goedkoper.
Hij hoeft dus toch niet te worden vervangen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat tijdens de installatie ik de aan/uit knop van de voeding al op aan had gezet voor ik de stroom aansloot. Toen de kabel er in ging hoorde ik wat geknetter. Maar de voeding heeft daarvoor wel een beveiliging.

Heb jij ook een be quiet! System Power 9 400W CM?