Xiaomi Roborock S6 MaxV

€ 439,-
Specificaties Dweilrobot - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Roborock S6 MaxV Review

Phusebox 5 februari 2021, 1.010 views Product gekocht

Xiaomi Roborock S6 MaxV

Upgrade vanaf een S50 maar helaas zijn er nog geen grote sprongen gemaakt en maakt de S6 MaxV niet alle beloftes waar.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Dweilfunctie eindelijk bruikbar

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Snel vol met krassen
  • Camera view werkt niet (meer)

Energieverbruik Score: 3
We gebruikten hiervoor al twee jaar een S50 van Xiaomi maar enkel de stofzuiger functionaliteit aangezien het dweilen van het oude model weinig zoden aan de dijk zette. Reden voor deze upgrade was dan ook de beloofde verbeterde dweilfunctie, hogere zuigkracht en betere obstakeldetectie.

Inmiddels een paar weken in gebruik en ik moet zeggen dat het lijkt alsof de stofzuiger beter zijn werk doet, al is het verschil minimaal. Helaas is de S6 MaxV niet stiller, vooral het rijden zelf maakt meer geluid waardoor gebruik 's nachts op een verdieping lager met de deuren dicht niet mogelijk is zonder ervan wakker te worden.

De obstakeldetectie is een beetje hit and miss, ja hij herkent objecten beter maar hij rijdt er wel in een erg grote boog omheen, waardoor de stofzuiger minder efficiënt werkt dan het oude 'domme' model.

Voor deze obstakeldetectie maakt de S6 MaxV gebruik van twee camera's aan de voorkant. Deze kun je ook gebruik om van afstand mee te kijken, of wanneer we ooit weer eens op vakantie kunnen, een kijkje thuis te nemen als de situatie er om vraagt. Helaas werkte deze functie bij mij 1 dag, daarna kreeg ik geen verbinding meer ook niet na alles opnieuw instellen.

Dan rest me nog de dweilfunctie. Gelukkig is dit wel een stap vooruit ten opzichte van de S50. Ik laat de robot nu 3-4x per week dweilen en elke dag stofzuigen in verband met huisdieren. Het resultaat is nog iets wisselend, de ene keer zijn er wel strepen zichtbaar na het dweilen en de andere keer niet. Daarom doe ik vaak 2x achter elkaar dweilen, de eerste keer met maximaal water en de andere keer op medium.

Al met al redelijk tevreden maar gezien de toch wel enorm hoge prijs die ik betaald heb kan ik niet meer dan 3 sterren geven.

Heb jij ook een Xiaomi Roborock S6 MaxV?

Wij hebben de Roborock S5max, deze werkt met Lidar. Wij zijn hier erg tevreden over. Ook over de dweilfunctie.
De S6 MaxV heeft Lidar en 2 camera's. Onze oude S51 had alleen Lidar maar dat werkt ook niet, reed ook over sleevoeten of lage frames van meubels heen.