ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks

€ 272,25
Specificaties WiFi-ac • 3-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks Review

Hayo 5 februari 2021, 351 views

ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks

Een uitstekende router die je huis in een handomdraai voorziet van stabiel internet met goede dekking. De router werkt niet alleen perfect in de praktijk, maar ziet er ook nog eens erg goed uit en past in elk interieur. Goed alternatief voor de TP-link Deco M9.

Pluspunten

• Stabiele verbinding
  • Goede dekking door het hele huis
  • Intuitieve software met veel configuratieopties
  • Stijlvol; ziet er goed uit

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Voor mijn nieuwe woning was ik op zoek naar een router. Met het thuiswerken en de continue stroom aan videocalls, was snel internet en een goede WiFi-dekking een absolute must. Ik kwam dan ook vrij snel tot de conclusie dat een mesh-systeem de oplossing zou zijn.

Na wat speurwerk kwam ik al vrij snel uit bij de TP-link Deco serie. Minpunt hiervan was voor mij het uiterlijk; zo'n saai wit kastje staat toch niet zo mooi in je woonkamer. Ik stond op het punt om dit voor lief te nemen toen ik in mijn laatste rondje over het web de Asus ZenWifi CT8 tegen kwam. De specs bleken niet alleen gelijkwaardig of zelfs beter (AC3000 vs AC2200, 3 vs. 2 ethernet poorten) te zijn dan die van de TP-link Deco M9, maar het uiterlijk was ook nog eens om door een ringetje te halen. Geen klinisch wit kastje, maar een stijlvol afgewerkt zwart kastje. Hiermee onderscheidt ASUS zich van concurrenten. Je kunt de router dan ook makkelijk op een kast in de woonkamer plaatsen en niemand zal zich ooit bedenken dat dat je router is. Ik was dus vrij snel om.

Toch zeggen mooie plaatjes op het web niet altijd alles. Schijn kan immers bedriegen. Gelukkig is dit niet het geval bij de ASUS ZenWifi CT8. De nodes zien er in real life net zo goed uit als op de foto. De nodes zijn gemaakt van hard mat zwart plastic en hebben daardoor een luxe uitstraling. De afwerking van de bovenkant, met een patroon met concentrische cirkels (net als de ZenBooks), maakt het helemaal af. De nodes passen hierdoor vrijwel in elk interieur.

Ook in de praktijk valt de ZenWifi CT8 niet tegen. De installatie verliep erg makkelijk via de ASUS Router App. De nodes van stroom voorzien, de hoofdnode verbinden met het modem en de app doet de rest! Binnen een kwartier had ik mijn huis voorzien van WiFi. Een kind kan de was doen. Ook voor echte powerusers schiet de ZenWifi CT8 niet te kort. De app, maar ook de web interface, bieden uitgebreide configuratie opties. Erg prettig voor als je nog wat wilt tweaken. Ook qua praktijkgebruik voldoet de ZenWifi CT8 aan mijn verwachtingen. De nodes voorzien mijn hele huis (twee verdiepingen) van WiFi; ik heb op beide verdiepingen goed bereik en ook achterin de tuin (8 meter) heb ik nog een stabiele verbinding. De verbinding is stabiel en wisselt zonder moeite tussen beide nodes. Erg prettig, aangezien hierdoor de verbinding nooit wegvalt. Ik ben ook erg tevreden met de snelheid van de router, deze is meer dan voldoende om op hoge kwaliteit te videobellen via de PC en tegelijkertijd te Netflixen op de TV.

Concluderend ben ik zeer te spreken over de ASUS ZenWifi CT8. De router ziet er niet alleen goed uit, maar voldoet ook nog eens in de praktijk. Als je op zoek bent naar een intuitief mesh-wifi systeem in een huis waarin intensief gebruik wordt gemaakt van het internet, kan ik je deze van harte aanraden. Het enige minpunt(je) is de prijs, deze is aan de forse kant maar is het zeker waard voor wat je ervoor terugkrijgt.

Heb jij ook een ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks?

Vraag & Aanbod

Hahaha, deels gesponsord en dan mopperen over de prijs.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.