Logitech MK235 (Qwerty US)

€ 29,95
Specificaties Draadloos Qwerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech MK235 (Qwerty US) Review

Gaitie 5 februari 2021, 821 views Product gekocht

Logitech MK235 (Qwerty US)

Gekocht om mijn bedrade muis en toetsenbord te vervangen. Het is een mooi compacte set voor een scherpe prijs en dat is wat ik zocht om een opgeruimd bureau te hebben. Muis is aan de kleine kant en heeft andere kleurtinten grijs dan het toetsenbord. Hapert wel af en toe!

Pluspunten

• Klein formaat
  • Geen draden meer
  • Niet duur!

Minpunten

• verbinding hapert af toe
  • kleurstelling muis & toetsenbord
  • kleine entertoets (maar dat is gewenning)

Gekocht om mijn bedrade muis en toetsenbord te vervangen. Ik gebruik mijn pc voor kantoorwerk. Het is een mooi compacte set en dat is wat ik zocht om zo een opgeruimd bureau te hebben.https://tweakers.net/i/WVzUbRFD-9DpX9JxqqfAeCQPmTo=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/410248/1L7YQW1VTQUCB8HWNog4nU0hnKqdwAztXx850YacJPR49xnYiw.jpeg?f=620xautohttps://tweakers.net/i/2sXq47WZVEHSA2pVYej0DJfk8tI=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/410248/1L7YQW36uU7AhqYMpjff0p6Xs6TLg2S5aVXPLTu7i7wPLSTcSd.jpeg?f=620xauto

Muis is wel aan de kleine kant. En de muis is in een andere grijstinten dan het toetsenbord; als je goed kijkt past het helemaal niet bij elkaar. Kleur van het toetsenbord is trouwens ook veel lichter grijs dan op de productfoto's!https://tweakers.net/i/YZ_7MNfuB0GZ8lq7yI8zpy5YgNM=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/410248/1L7YQW1PZmZ0IqzmmtJwe8UqJm31L7Zk4qCURSndqne22KLwAK.jpeg?f=620xautohttps://tweakers.net/i/H6rrUsjf7saQAATicPQmEIjkDfo=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/410248/1L7YQW3fc4ZfOiSfvgG6lfowKsRPGtZvbibjRrQ3Ob6H6BzPGF.jpeg?f=620xauto

Ik heb het nu 2 maanden in gebruiken en wat ik heel storend vind is dat de verbinding regelmatig hapert van zowel muis als het toetsenbord! Terwijl ik binnen een meter van de usb ontvanger zit!

Functietoetsen bovenaan zijn handig! Ook het minimalistisch design van het toetsenbord vind ik mooi. Sommige knoppen hebben hierdoor een dubbele functie die je moet kiezen dmv de functietoets, maar dat vind ik beter dan al die extra knoppen op het toetsenbord die ik toch bijna nooit gebruik

Heb jij ook een Logitech MK235 (Qwerty US)?

Deze indeling is eigenlijk geen 'US' (ook bekend als 104 key of ANSI) indeling, maar een 'US International' (ook bekend als 105 key of ISO) indeling. Dat verklaart de 'kleine entertoets' en persoonlijk heb ik echt een grondige hekel aan dergelijke toetsenborden. Ik type blind en ben al dertig jaar geconditioneerd op de ANSI indeling... ;)

ah bedankt! Dat wist ik niet, weer wat geleerd! Blind typen heb ik nooit volledig onder de knie gekregen, dus dat scheelt voor mij in dit geval weer..
Same here.
Ik houd van de grote backslash toets boven de brede enter toets en de brede linker Shift.
Daarnaast vind ik full size functietoetsen ook beter typen.

Op de pricewatch is het moeilijk zoeken naar US en US-Int.
Logitech toetsenborden worden NL vaak in US-int geleverd.
Mac-Book moet je dus op de Apple site bestellen en specifiek US selecteren, bij Media Markt liggen voornamelijk US-int. modellen is mijn ervaring.
Heeft dit toetsenbord een kleine delay als je na bijvoorbeeld 10-15 seconden inactiviteit een toets indrukt?

De Microsoft Wireless Desktop 900 set heeft dat namelijk, ik denk door een soort automatische batterijspaarstand, en ik vind die vertraging echt enorm irritant. Gebruik daarom weer een bedraad toetsenbord.

[Reactie gewijzigd door Randfiguur op 6 februari 2021 09:05]

Ik zat binnen 50cm van de USB ontvanger. Had hem achter in de pc gedaan. Dat gaf schijnbaar toch veel storing. Heb hem nu aan een USB verleng kabel achter de monitorvoet verstopt. Nu is de verbinding wel goed. Probeer eens zou ik zeggen.
Dankjewel voor de tip! Ik heb direct een verlengkabel besteld! Volgende week ga ik mijn nieuwe werkkamer inrichten op zolder, dan neem ik dit direct mee in mijn kabelmanagement.