ASUS TUF Gaming X570-PLUS

€ 265,-
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming X570-PLUS Review

bob harley 12 november 2021, 142 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming X570-PLUS

Dit moederbord is als vervanging van een asus x470 prime pro aangeschaft. De reden is vooral omdat ik de voltages van de x470 prime niet fijn vond. Redelijk simpel bord met geen overdreven features. Lijkt alsof ik niet tevreden ben, maar dit heeft meer met de verschillen te maken.

Pluspunten

• Erg stabiel bord, tot nu.
  • Goede voltages

Minpunten

• Minder usb dan de vorige gen
  • Net zo duur, maar minder opties
  • Chipset fan kan niet uit

Layout Score: 3
Reden van koop:

Ik zocht een vervanging van een asus x470 prime pro en ik dacht een gigabyte x570 gaming x over te nemen voor dezelfde prijs als ik de x470 prime had verkocht.
Na veel onderzoek en wat bestellen en terug sturen toch bij dit bord terecht gekomen.
Vooral voor de voltage afhandeling, want de x470 prime had daar maar moeite mee.
En dan met name van een ryzen 7 3700x.

Test/ervaring:

Zoals al aangegeven, dit bord heeft veel betere voltage afhandeling en temps.
Ook al denk ik dat dit meer aan de nieuwe chipset ligt, aangezien de msi b550 mortar, msi x570 mpg gaming x en dit bord dus "normale voltages" hanteren.

Bord heeft ook een heel lief rgb lichtje recht onderin de hoek, maar kan je natuurlijk uitzetten.

Chipset fan hoor je niet maar deze kan je niet uitzetten of aanpassen.
Dit kan een msi x570 gaming plus wel (maar daar werd de chipset weer warmer)
Bij deze asus ligt dit rond de 60c zonder belasting, maar stijgt amper als je de hardware gebruikt.

Conclusie/toepassing:

Ik vind de prijzen de verkeerde kant opgaan voor wat je krijgt.
Bijna hetzelfde bord als een x470 prime maar met minder features zoals usb, koeling.
190 euro voor een bord waar je eerder daar maximaal 140 euro voor mocht betalen.
Als het niet minder is.
In vergelijking met een Asus rog strix z370-g uit 2018 wat een matx bord met sli is, is dit toch wel echt een uitgekleed bord.

Sidenote/tip:

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming X570-PLUS?