Need for Speed, Hot Pursuit 2, PC Review

Niekleair 7 augustus 2010, laatste update op 26 april 2013, 274 views

Need for Speed, Hot Pursuit 2, PC

Pluspunten

• Lekkere besturing
  • Leuke, afwisselende tracks
  • Blijft boeien

Minpunten

• Je ziet dat het spel 11 jaar oud is
  • Helaas geen voor NFS gecomponeerde soundtrack meer

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Ja, je leest het goed, ik ga gewoon een game uit 2002 reviewen! En wel Need for Speed Hot pursuit 2. Dit spel was de laatste klassieke Need for Speed, aan de andere kant was het ook de eerste Need for SPeed van de nieuwere generaties.

Gameplay
Need for Speed Hot Pursuit 2 draait om racen en niets dan dat. Het is de laatste NFS voor underground uitkwam en in deze Need for Speed viel er nog niets te tunen. Het gevoel van de auto's vergt enige gewenning, maar na een race of 2-3 heb je het wel door en kun je haarscherp over de tracks knallen. De AI is afhankelijk van het gekozen moeilijkheidsniveau, maar kan bij tijd en wijlen behoorlijk uitdagend zijn.
Het spel heeft een behoorlijke replaywaarde. Als de campaign trees zijn afgerond, blijven de quick races; of leuker nog, multiplayer races boeien.

Graphics en Design
Als eerste, we hebben het hier over een game uit 2002; 11 jaar oud dus al! Uiteraard zijn de graphics niet zo gelikt als bij de nieuwste racegames. Toch ziet het spel er best goed uit. Ik herinner me nog wel toen ik het spel net had, dat ik af en toe gewoon ergens in een track ging stilstaan om van het uitzicht te genieten.
De auto's zijn mooi en realistisch vormgegeven. De Tracks zijn afwisselend en ik vindt ze in ieder geval erg leuk.

Geluid
Need for Speed was de eerste NFS zonder stofzuigers. Oudere NFS games hadden sommige auto's nog van het geluid van een opgevoerde stofzuiger voorzien. In deze NFS klonken de auto's stuk voor stuk gewoon goed. De soundtrack is leuk, staat vol met goede nummers; toch vindt ik dit een wat minder puntje aan deze game. De Need for Speeds hiervoor hadden namelijk allemaal een soundtrack die speciaal voor het spel gecomponeerd was door b.v. Rom di Prisco of Saki Kaskas. NFSHP2 had gewoon een playlist met tracks van o.a. Bush.

Hoewel Need For Speed Hot Pursuit 2 alweer 11 jaar oud is, is het nog steeds leuk. De graphics zijn achterhaald naar hedendaagse maatstaven, maar kunnen er nog steeds mee door. Het is gewoon een lekkere rechttoe-rechtaan racer.

Heb jij ook een Need for Speed, Hot Pursuit 2, PC?

haha...Ik vind het prachtig dat oude games ook gewoon lekker gereviewed worden!
Haha,prachtig inderdaad :) Ik herinner me nog hoeveel plezier ik hiermee gehad heb... word tijd om dit spel weer eens op te snorren! Samen met Half-Life, C&C Generals en Far Cry ;)
Ik krijg spontaan zin om het weer te gaan spelen.
Met dit spel heb ik heel wat uurtje achter mijn pc doorgebracht, leuk dat hier een review van voorbij komt.
Ik zal kijken of ik nog wat screenshots tevoorschijn kan toveren. Maakt de review net wat leuker.