JBL Charge 4 Zwart

€ 184,79
Specificaties Mono met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

JBL Charge 4 Zwart Review

JT 3 februari 2021, 583 views Product gekocht

JBL Charge 4 Zwart

Een prima klinkende speaker die groter klinkt dan z'n formaat zonder overdreven bas, mooie featureset maar waardeloos qua app. Omdat de speaker daarvan grotendeels afhankelijk is voor JBL Connect+ is die feature daarmee op z'n hoogst zeer matig geimplementeerd. Ik doe ze weer weg.

Pluspunten

• Neutraal geluid binnen wat het weergeeft (<10khz)
  • Laag doorlopend laag maar wel neutraal
  • Goede featureset

Minpunten

• Stereo en partymodus met de app kent zeer veel problemen. Lees reviews van de app.

Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
In beginsel echt een fijne speaker. Ik heb een aantal veel duurdere bluetoothspeakers en ook goedkopere dus ik durf te stellen dat ik een goed referentiekader heb. Weergave is behoorlijk neutraal. Bas loopt aardig laag door voor het formaat maar is niet overdreven ofzo. Hoog mist wel een beetje, het is geen sprankelend geluid. In een online review waarin ze een meting hebben gedaan bleek dit ook, na de 10khz valt het snel af. Voelt stevig aan en goede hardware featureset (USB-C laden, USB uit, IPX rating e.d.).

Ik had er echter twee gekocht voor stereogebruik maar dat werkt voor geen meter. Eerder 2 Flips 3's gehad waar het prima mee werkte maar dat geldt hier niet voor. Mogelijk heeft alles te maken met de app, die is heel anders dan die ik eerst had voor de Flip 3's (vernieuwd). Vaak worden de speakers niet in een keer gevonden. Als dat dan wel zo is en je krijgt eindelijk alles op stereo in plaats van party mode dan is het een kwestie van tijd voor die weer terug schakelt naar party mode (mono). Enkele keren is de aansturende speaker zelfs spontaan uit gegaan terwijl de accu 4/6e vol zat. Eerst wou ik verder onderzoek doen maar na het lezen van de user reviews van de app, waar je talloze reviews vindt waarin mensen problemen hebben met oner andere stereogebruik heb ik besloten mijn tijd er niet meer aan te verdoen. Heel erg jammer want het is een prettige speaker om naar te luisteren met goede features maar deze speakers gaan terug. Ik ga een tweede Beoplay A1 zoeken. Qua geluid nog wat beter maar ook duurder. Helaas mist deze wat features zoals IPX rating. Maar als het werkt in stereo dan is dat een hele pré tov de JBL ;)

Heb jij ook een JBL Charge 4 Zwart?