1 review

Alphacool Eisbaer 360 CPU

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (3 fans) - Bekijk alle specificaties

Alphacool Eisbaer 360 CPU Review

Aragnut 3 februari 2021, 81 views Product gekocht

Alphacool Eisbaer 360 CPU

modulair (met standaard aansluitingen), maar niet verplicht uit te breiden. genoeg aansluit materiaal bijgeleverd, handleiding is vrij duidelijk. In gebruik behoorlijk stil is door het grote oppervlak. Installeren is wat lastig, vrij grote radiator en de pomp weegt wel wat. De bouwkwaliteit is prima, nergens voelt het kwetsbaar of zwak.

Pluspunten

• stil
  • uit te breiden (cq te ontmantelen)
  • duidelijke handleiding

Minpunten

• Koppeling maakt 1 buis wat stug

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5
Een behoorlijk grote koeler, met buizen die toch net wat dikker zijn dan andere AiO setjes (zoals de corsair H100). Het is duidelijk dat dit product gemaakt is door een bedrijf dat waterkoeling als core business heeft.

Het idee dat deze modulair is sprak me heel erg aan, maar doet gaan afbreuk aan het initiële idee en de koeler is zeker zo uit de doos te gebruiken gelukkig.

De koeler komt met voldoende aansluit materiaal en mogelijkheden, waar ook duidelijk wel over nagedacht is.
door de grote radiator en toch wel zware pomp/koeler/reservoir is het aansluiten een beetje een uitdaging, maar de kwaliteit van de onderdelen gaf me geen zorgen om problemen. Ik zou wel aanraden om, als het kan, de koeler in te bouwen voordat het moederbord erin gaat.
Doordat de schroeven losjes aan de koeler vast zitten (en met veren naar achteren gedrukt zijn) is het makkelijk om de koeler op z'n plaats te schroeven.
Bij het verwijderen van de originele AM4 koeler montage beugel viel de backplate weg (msi meg unify x570), houdt hier dus rekening mee. De lengte van de buizen, samen met de diameter en de snelkoppeling, zorgt er wel voor dat het wat lastig is alles netjes in de kast te krijgen.

In gebruik merk ik dat deze toch wel behoorlijk stil is door het grote oppervlak. In ieder geval stiller dan de oude corsair H100 die ik hiervoor had.

offtopic:
cable management komt zodra de "echte" cpu erin gaat

Heb jij ook een Alphacool Eisbaer 360 CPU?