MSI Optix G32CQ4 Zwart

€ 329,73
Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

MSI Optix G32CQ4 Zwart Review

CortAlpeNewbie 3 februari 2021, 333 views Product gekocht

MSI Optix G32CQ4 Zwart

Prima monitor voor een scherpe prijs (€319), van 1080p, 75hz naar 1440p, 165hz is een wereld van verschil. De kleurweergave voor gaming is goed echter is de monitor minder geschikt voor thuiswerken of andere taken dan gamen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • 165hz, 1440p
  • Curved

Minpunten

• Minimale ghosting
  • Kijkhoek, je moet recht voor de monitor zitten
  • Initiele setup
  • Displayport kabel niet meegeleverd

Komend van 2x LG 27" 27MP59G-P monitoren met een resolutie van 1080p en een refresh rate van 75hz is de overgang naar 2x 32 inch, 1440p en 165hz ongekend groot.

De initiële setup van de monitoren is even zoeken, voor de mooiste kleurweergave zul je wat instellingen moeten veranderen op zowel de monitor als in het (in mijn geval) Nvidia control panel.

Zelf heb ik de monitoren zowel in gebruik voor gamen als thuiswerken. (verhouding 75% gamen, 25% thuiswerken)

Mocht die verhouding anders gelegen hebben waren de monitoren een minder goeie keus geweest, door het VA paneel zijn kijkhoeken niet optimaal en zijn website's en RDP sessies toch minder fijn om naar te kijken in tegenstelling tot een IPS paneel.

Bouwkwaliteit is ondanks de prijs erg goed en voor gamen in de monitor perfect, snelle refresh rate, minimale ghosting en 165hz i.c.m. 1440p is geweldig.

(Beide monitoren gekocht in de aanbieding voor €319)

Heb jij ook een MSI Optix G32CQ4 Zwart?

Hoe vind je de monitoren tot nu toe?
Ik heb hem zelf vandaag ook aangeschaft, eerder 75% thuiswerken - 25% gaming. Ik kom van 2 x 22inch schermen. Gamen is inderdaad heel aangenaam. Werken zal nog moeten blijken de komende dagen.
En hoe bevalt hij? Ik zit er zelf ook aan te denken om deze monitor aan te schaffen. Bij mij is het ook 75% werk en 25% gamen. Wat ik belangrijk vind is dat zwart in een donkere omgeving nog steeds zwart lijkt en niet te veel licht afgeeft! Ik zit momenteel op een oude 24" IIyama ProLite 2409HDS die begint me matig te irriteren aan backlight bleeding rondom!