Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart

€ 24,99
Specificaties 1-bay dock - Bekijk alle specificaties

Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart Review

pjvleeuwen 3 februari 2021, 217 views Product gekocht

Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart

Staat stevig. Werkt makkelijk en snel, mits met zorg en aandacht. Bij regelmatig gebruik, zijn er wellicht betere alternatieven. Tips in uitgebreide toelichting.

Pluspunten

• staat stevig
  • degelijke kabel
  • niet duur

Minpunten

• ledlampjes slecht van elkaar te onderscheiden
  • inprikken van een schijf vergt wat beleid en aandacht

Tip 1 : Klep is inderdaad niet stevig, maar bij mij nog heel. Ik raad aan bij gebruik, duw de klep met de vinger naar beneden, doe een hoek van de schijf ertussen, vinger weg en dan rest van de schijf erin. Als je de klep opent door de schijf gewoon naar beneden te duwen dan gaat de klep snel kapot doordat je direct naast de draai-as duwt.

Tip 2 : Doordat er 1 a 1,5 mm speling zit in het gat in beide richtingen moest ik een paar keer prikken voor de schijf goed in de SATA connectors klikte. Het verschil tussen raak en mis-prikken was wel goed voelbaar. Vooral *niet* hard duwen, maar een paar keer voorzichtig proberen. Ook de tweede keer was het nog even zoeken voor ik raak prikte, dus dat moet je blijkbaar voor lief nemen.

Ondanks dit alles ben ik blij met de aankoop. Ik gebruik het niet vaak en had er niet meer geld voor over. Voor de prijs is het een handig apparaat om beschikbaar te hebben. Als je een apparaat zoekt voor regelmatig gebruik, dan zijn er wellicht betere alternatieven.

Heb jij ook een Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart?