Valco VMK20 (Grijs, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Valco VMK20 (Grijs, Zwart) Review

GaMeOvEr 3 februari 2021, laatste update op 9 februari 2021, 255 views Product gekocht

Valco VMK20 (Grijs, Zwart)

Uitstekend klinkende BT koptelefoon voor een superprijs. (Voor deze geluidskwaliteit.)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit!
  • Prijs!
  • Draagcomfort

Minpunten

• Misschien oorschelpen wat klein voor mensen met grotere oren.
  • Eventuele levertijden vanuit Finland.

Vandaag heb ik mijn Valco VMK20 Bluetooth 5.0 koptelefoon ontvangen.(Het duurde zo'n 3 weken na het bestellen, wegens de schijnbaar hoge vraag op het moment) Perfect ding. Ondersteund AptX, AptX LL, AptX HD, AAC en default SBC.

Draagcomfort is prima. Geluidskwaliteit is top. ANC moet ik nog testen, maar ik heb zelf momenteel niet echt een toepassing voor ANC, behalve misschien testen hoe goed hij TV geluid ofzo onderdrukt. Ik heb hem voornamelijk aangeschaft als goede BT koptelefoon, ik zit niet in het OV of op een rumoerig kantoor.

Voor mensen die een goede BT koptelefoon zoeken voor een fijne prijs (€ 169,- inclusief verzending binnen Europa) is dit echt een aanrader.

Mooie vlakke frequentieresponse die goed laag doorloopt zonder te bass-heavy te zijn, je hoort overal goed de definitie van. veel detail, mooi stembereik.
Headset functionaliteit (Skype/Zoom/Voice calls) moet ik net als ANC nog testen.

Maar als BT koptelefoon echt heel geslaagd. Komt netjes in een hardcover carrycase, met laadkabeltje (USB-C!) en 3,5 mini-jack kabeltje zodat je hem ook kunt gebruiken als je accu leeg is. Bouwkwaliteit lijkt goed te zijn. Niet superieur en high-end, maar zeker goed materiaalgebruik en voor de prijs prima.

Bediening is eenvoudig. Op de rechterschelp 3 knoppen, harder/next <-> power on-off/pairing <-> zachter/previous en op de linker schelp een knop om ANC in en uit te schakelen. Voor de rest geen fratsen, wat je nodig hebt op een koptelefoon en meer niet. Dus geen EQ geneuzel en dergelijke, als je dat nodig hebt doe je dat maar op je afspeel-device.

Draagcomfort ook dikke prima, hij is behoorlijk licht, zit goed op mijn hoofd zonder te klemmen. Het is een over-ear, maar ik denk dat je geen grote flappers moet hebben, anders passen je oren niet in de schelpen. Verstelbereik is behoorlijk, de cups draaien mee en kunnen klappen, daardoor past hij zich ook lekker aan je hoofd aan.

Mijn oude trouwe Sennheiser HD650 gaat krijgt nu een functie als secundaire koptelefoon... Qua detail geen vergelijk met mijn andere BT koptelefoon, een Marshal Monitor BT. Die is niet verkeerd, maar komt niet in de buurt van deze.

Bestellen kan zover ik zie alleen rechtstreeks bij Valco op https://valco.io

/Update 09-02-21:
Ik heb hem nu ook getest als Skype headset en de andere kant kon mij prima verstaan, zonder artifacts, echo of vervorming. Zelfs beter als met mijn losse microfoon op mijn bureaublad. Dus hij is ook prima geschikt als headset voor voice calls.

Heb jij ook een Valco VMK20 (Grijs, Zwart)?