Creative Sound BlasterX G6

€ 149,95
Specificaties USB 2.0 geluidskaart met 7.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Creative Sound BlasterX G6 Review

chrismi 2 februari 2021, laatste update op 2 februari 2021, 936 views Product gekocht

Creative Sound BlasterX G6

Goede geluidskaart, goede software, degelijke bouwkwaliteit

Pluspunten

• Software
  • Goed geluid & volume

Minpunten

• Verlichting die niet uit kan
  • Geen anti slip onderkant

Aansluitingen Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
CPU-belasting Score: 5
Drivers en support Score: 5
Goede geluidskaart, versterker werkt heerlijk.
Eindelijk goed volume uit mijn headsets.
Ook fijne software, hierin kun je een boel dingen aanpassen zodat het geluid het best op jouw smaak is afgesteld.
Altijd leuk om aan mijn vrienden te laten zien dat je heel mooi gebalanceerd en ruimtelijk geluid uit relatief goedkope headsets kunt krijgen.
Er zijn een flink aantal presets, persoonlijk niet enorm fan van.
Speel gewoon wat met de instellingen en equalizer en maakt je geluid naar jouw smaak!

Enige nadelen die ik kan bedenken is dat er niet echt iets van rubber o.i.d. aan de onderkant zit dus redelijk gemakkelijk over je desk kan schuiven, en dat de verlichting aan de voorkant (rondom de volumeknop) niet uitgezet kan worden.
Deze gaat wel uit als je je pc uitzet, maar zet je zoals mij altijd je computer in de slaapstand dan blijft dat aanstaan.
Ik heb een best rommelig bureau dus ik zie het lampje 's nachts niet en hij kan ook ge kant op. Dus ik heb er geen last van.

Verder is het apparaat wel helemaal van plastic, wat anders had gekund, maar het zit allemaal wel degelijk in elkaar en zal niet snel stuk gaan als hij per ongeluk van je desk schuift.

Aan de voorkant zitten 2 aansluiting, een je headset en een voor je microfoon.
Beide volumes kun je via de draaiknop regelen.
Normaal de verlichting wit waarmee je het volume van je headset regelt.
Dit kun je ook in de software doen of gewoon via Windows.
Als je de knop ingedrukt houdt wordt de kleur van de verlichting rood en kun je het volume van je microfoon regelen. Dit kan natuurlijk ook gewoon in de software of in Windows.

Het geluid wat hij oppikt van je microfoon kan hij ook mooi filteren, goede achtergrond filtratie, en een anti echo modus. Deze zorgt ervoor dat het geluid dat wordt afgespeeld wordt vergeleken met wat de microfoon naar de pc stuurt. Dus nooit geen echo meer.
Ik kan hoog volume muziek afspelen zonder dat anderen dat horen.
Terwijl de microfoon het wel degelijk oppikt. Ik heb het getest door geluid op te nemen en muziek te luisteren terwijl ik de modus in en uitschakelde.
Eenmaal ingeschakeld, direct stil. Als ik wat zeg hoor je alleen mijn stem, echt geweldig!

Aan de zijkant zitten 3 knopjes.
De eerste is een scout modus voor first person shooters. Het moet het ruimtelijk geluid vergroten en dingen als voetstappen e.d. in games versterken waardoor je beter en sneller zou moeten kunnen horen waar je tegenstander(s) zich bevinden. Persoonlijk nog nooit geprobeerd dus hier kan ik geen oordeel over vellen.
Het tweede knopje is het SBX knopje, hiermee schakel je de "Acoustic Engine" van de software aan of uit.
Beide kunnen echter niet tegelijk aanstaan.
Daarachter zit nog een schuifknopje voor de gain.

Op de achterkant zit een in en output, via de PC heb je aan de USB genoeg. Je kan via de output ook een setje luidsprekers aansluiten en via de software kun je switchen tussen speakers of headset. Dus als je beide hebt ideaal.

Ik vind het een goede externe geluidskaart en ben er enorm blij mee.

Heb jij ook een Creative Sound BlasterX G6?

Vraag & Aanbod

Heb deze geluidskaart ook. Had wat problemen met AMD moederborden, maar dat was vrij snel gefixed.

Verlichting kan overigens wél uit, in Soundblaster Connect: https://tweakers.net/foto...hjBbbrZTClS9oPnkzhnKm.png

Bij zat er een 3M anti-slip onderkant alvast op, redelijk rubberig, en dat houd het vrij goed op m'n bureau.
Hoi, kan je deze geluidskaart zo instellen dat je jezelf hoort praten via je mic?
Mijn huidige kaart, een Sennheiser GSX1000, kan dat en dat is geweldig. Praat
nooit meer te hard en je bent meer betrokken bij de conversatie.
Hallo, heeft deze kaart een stereo ingang? (microfoon of line-in)