1 review

Bang & Olufsen BeoPlay M3 (Wit)

Niet beschikbaar
Specificaties 1.0 Boekenplank speaker met 20W vermogen - Bekijk alle specificaties

Bang & Olufsen BeoPlay M3 (Wit) Review

Anoniem: 343919 2 februari 2021, 1.366 views Product gekocht

Bang & Olufsen BeoPlay M3 (Wit)

Een hele fijne, simpele en mooie speaker. Makkelijk in gebruik, prima geluid en ondersteuning voor vele platformen

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Vrij veel standaarden zoals Airplay 2, Chromecast, DLNA, Bluetooth, Spotify/Deezer
  • Zeer makkelijk in te stellen
  • Mooie simpele app om te configureren

Minpunten

• Vrij hoge prijs
  • Geen ethernetaansluiting, alleen maar Wifi

4 van 5 sterren (Goed)
Ik zelf zit vrij diep in het Apple ecosysteem (niet zozeer in de diensten maar wel qua hardware) maar ik wil me niet teveel in vernestelen. Voor mij dus een reden om op zoek te gaan naar een speaker die vrij open is qua platforms. Ik wilde geen Sonos want ik wilde niet in dat ecosysteem zitten. En ik kwam gauw uit op deze Bang & Olufsen M3. Ik vind het qua vormgeving echt heel mooi maar dat is uiteraard smaak. Verder ondersteund deze speaker Airplay 2, Chromecast, Bluetooth en DLNA. Je kunt het ook koppelen met Tunein. Qua media kan je alle kanten op. Je kunt het zelfs aansluiten op Aux. Als je in het B&O ecosysteem zit kan je het uiteraard ook aansluiten op Beolink

De B&O app ziet er onwijs slick uit, ook heel makkelijk te bedienen. Het installatieproces is dan ook heel simpel en wordt stap voor stap uitgelegd. Handig om te weten is dat deze app je Wifi-netwerk ook kan onthouden. Handig als je meer van B&O wilt kopen dan wordt het nog eenvoudiger om het in te stellen.
Verder kun je het geluid instellen, timers instellen, standaard volume, DLNA servers toekennen. Maar in mijn ervaring gebruik je de app puur voor het instellen en trouble-shooten. Hij kan ook gebruikt worden om je media te bedienen, maar meestal cast of airplay ik iets naar de speaker. Of doe ik het via mijn Synology server. In ieder geval. niet in de B&O app, maar het zou dus wel kunnen.
Ook kun je in de app meerdere speakers aan elkaar koppelen om zo multitoom in te stellen. Maar dat kan ook met Airplay 2 of Chromecast. Je kan dus echt alle kanten op gaan op een hele makkelijke manier.

Geluid is wel goed maar vergelijk het met een Sonos 1. Ik ben geen audiofiel en ik waardeer goed geluid. Maar dit is prima voor op kantoor. Ik ben hier best tevreden over. Als ik echt goed geluid wil horen dan ga ik in de woonkamer zitten met een andere setup. Heb deze meer gekocht uit gemak, prima geluid en gemak. Is prima geluid maar zeker niet de top.

Alle afbeeldingen

Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Bang & Olufsen BeoPlay M3 (Wit)?

Kun je met DLNA naar meerdere speakers tegelijk streamen?
@JT2 februari 2021 14:50
Ik heb dat niet voor elkaar gekregen helaas. Als ik multiroom gebruik is het puur die Beolink, Apple Airplay2 of Chromecast. Ik zal dat voor je moeten testen.

(Mijn DLNA server is een Synology NAS btw)
Je hebt het niet voor elkaar gekregen of niet geprobeerd? Ik zou er erg blij mee zijn als je het eens kunt testen :) Wil ivm data verzamelen niet met Cast werken. En met Beolink kan het ook? Hun eigen proprietaire protocol?
@JT2 februari 2021 15:02
Ik heb het niet voor elkaar gekregen

Voorheen werkte het wel maar nu kan ik mijn muzieklijst niet laden in de B&O app. (ondertussen meerdere iOS updates gehad, Synology updates, Bang & olufsen app updates)

Maar het werkt wel in Apple Music op de Mac, werkt in Plex, dus dat kan die wel vinden dus ik moet uitzoeken waar het precies zit. Ik hou je ermee op de hoogte

En Beolink is inderdaad hun eigen proprietaire protocol. :)
@JT18 februari 2021 12:58
Hoi @JT

Ik heb wat dingen gedaan op mijn Synology. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen via DLNA via de Bang & olufsenapp. Wel via Plex. Dus ik heb Plex als muziekserver ingesteld. Daarmee kan ik multiroom doen vanuit de bang & olufsen app en Beolink.

Ik heb in Audio Station op de Synology wel weer voor elkaar gekregen om via Airplay naar meerdere speakers te streamen.

Dus ik heb nog niet jouw oplossing gevonden maar ben een beetje aan het pielen nog.
Dank voor je feedback, top!