Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

LG W2453V-PF Zwart Review

Kenjekenny 6 augustus 2010, laatste update op 6 augustus 2010, 474 views

LG W2453V-PF Zwart

Pluspunten

• Modern design (als je er van houdt).
  • HDMI aansluiting.
  • Hersluitbare verpakking (zodat je hem terug kunt brengen).

Minpunten

• Erg onscherp voor een Full-HD scherm.
  • Backlight is een doorn in het oog.
  • Zwart is niet wat het moet zijn.

Erg zichtbare backlights, bij fullscreen maar ook bij films met zwarte balken boven en onder. En in vergelijking met een Samsung Syncmaster en zelfs mijn antieke 19" Acer erg onscherp.

Ik durf het eigenlijk net HD te noemen, laat staan Full-HD. Na een hele dag balen en via 1080p films de schermen vergelijken, heb ik hem teruggebracht. en omgeruild voor de Samsung Syncmaster 2494LW. 1 Euro goedkoper en het scherm is veel degelijker gebouwd, steviger, niet zo stof-magneet en de touch-knopjes functioneren tenminste normaal. Ook qua mogelijke instellingen is de Samsung veel uitgebreider en ietwat gebruiksvriendelijker. Zwart is haast niet te onderscheiden van echt zwart en ook is het scherm veel rustiger een aangenamer voor de ogen.

Het enigste waarmee de LG boven de Samsung uitkomt is de 2ms ipv 5ms en de LG heeft een HDMI aansluiting, dit alles voor 1 euro meer maar dan moet je wel behoorlijk wat kijkgenot inleveren.

Waarom er dan echter zoveel positieve reviews zijn, verbaasd mij werkelijk waar. Zijn dit allemaal mensen die backlight-bleeding normaal vinden? Of mensen die van CRT naar LCD/TFT zijn overgestapt? Of ben ik gewoon een onwijs zeikwijf?

1 ding is voor mij in ieder geval duidelijk, na 2,5 uur The Dark Knight(1080p) synchroon op beide schermen gezien te hebben. Voor mij geen LG scherm! :9

Heb jij ook een LG W2453V-PF Zwart?

Jazeker, ben er behoorlijk even mee bezig geweest, omdat ik inderdaad een hele tijd dacht dat het wel aan de instellingen moest liggen (naast de backlight overlast dan).

Behoorlijk frustrerend met die rotknoppies :(
Als je even de tijd had genomen had je de driver kunnen installeren. Dan kan je zonder die knopjes alles in windows aanpassen. Wat mij betreft een verademing (ik geef toe dat de knopjes niet plezierig werken). Ik heb zelf de 27" variant, maar ondanks de (100% brightness) fabrieksinstellingen , had ook ik na een 5 minuten instellen een fantastisch beeldscherm hoor... Misschien niet de beste die je kan krijgen, maar wel een hele goeie..

Verder vind ik deze review wel heel summier... jammer!
Een vrij beknopte review van een scherm wat je één dag in bezit gehad hebt als ik het goed begrijp. Tekst en score chart spreken elkaar tegen; alle afzonderlijke eigenschappen komen op (ruim) voldoende uit, maar de algemene beoordeling is zeer slecht.

Ik vind het uitermate bizar dat je zo'n review durft te schrijven over een scherm waar je eigenlijk gewoon te weinig tijd voor hebt gehad om het goed te bekijken. Mijn eigen LG monitor (serie voor deze) stond op stock véél te helder ingesteld, met hinderlijke extreme backlight bleeding tot gevolg en kleur echtheid was ook ver te zoeken. Echter 5 minuten vogelen met het menu later heb ik hier een monitor staan die op alle punten, de subjectieve uitgesloten uiteraard, een goed scoort.

Dus de vraag die bij mij nu omhoog komt is deze: waarom heeft de reviewer in eerste instantie voor het LG scherm gekozen?
Dat, of het is toevallig een scherm met een defect. De andere reviews van dit scherm zijn immers wel positief over het scherm. 8)7

Geen LG meer voor mij slaat ook weer nergens op. Na Samsung is LG de grootste producent van LCD panelen. Ik heb zelf ook een LG monitor. Niets mis mee.

[Reactie gewijzigd door iDaniel op 6 augustus 2010 21:46]

Heb je hem wel op de juiste resolutie ingesteld?
Jij hebt gewoon een DOA te pakken denk ik dan. Op HWI komen de laatste series steeds met Gold Awards uit de bus. Heb zelf ook een LG scherm (19"wide), al bijna 3 jaar. Niks mis mee. Retescherp :)

Je hebt nu een tekstje gemaakt... Pics or it didn't happen zit ik nu te denken.
Ik heb hetzelfde scherm nu al een langer dan een jaar en hij heeft het, na de initiële handmatige setup, prima gedaan met een geweldig en rete-scherp beeld.

Zonder twijfel een van de beste monitoren in z'n prijssegment.

Het gedeelte over de stof-magneet klopt in ieder geval wel! ;)

[Reactie gewijzigd door Brainsnack op 6 augustus 2010 23:43]