Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K52F-SX065V Review

Sub215 6 augustus 2010, laatste update op 7 augustus 2010, 942 views

Asus K52F-SX065V

Pluspunten

• Uiterlijk & vormgeving
  • Stille fan

Minpunten

• Batterij-duur valt tegen (voor mij geen probleem).

Ik heb deze Asus K52F heel snel aangeschaft op het moment dat mijn vorige laptop acuut overleed. Ik moest dus direct een nieuwe hebben, en heb deze aangeschaft bij MyCom. Daardoor was hij iets duurder dan in een webshop, ik heb er 679,00 voor betaald.

Normaal gesproken bereid ik me goed voor op een aankoop, deze keer moest ik het dus snel regelen. En ik moet zeggen, het is geen miskoop.

Uiterlijk
Het uiterlijk van de laptop is zeer basic. Geen knoppen of schakelaars voor wifi, bluetooth of volume op de body. Hij is uitgevoerd in kunststof met een carbon fibre patroon, helemaal zwart. Aanvankelijk moest ik hier aan wennen, maar inmiddels vind ik dit alleen maar fraai. Aan de voorzijde zitten vijf minuscule groene led's, voor o.a. power, wifi en drive activiteit.

Toetsenbord
Het toetsenbord lijkt sterk op dat van een Mac Book. Echter, het voelt (of: typt) als een traditioneel laptop keyboard. Het numerieke toetsenbord is een pre, een van de redenen dat ik deze heb gekozen. Numerieke toetsenborden zijn op 15'' laptops minder gangbaar.

Performance
Deze laptop is zeer stil. Ik heb me er over verbaasd dat de fan voor de koeling eigenlijk nauwelijks geluid maakt. De opstart snelheid valt me iets tegen. Er wordt bij de eerste boot, naast W7 Home Premium veel te veel Asus meuk automatisch mee geïnstalleerd, voor de dvd speler, netwerk en meer media applicaties. Dit heb ik er inmiddels grotendeels af gesloopt, wat aanzienlijk scheelt in boot time, maar écht snel wordt de opstartsnelheid er niet van.

De specs van deze laptop zijn bekend. Ik kan hier alleen maar aan toe voegen dat dit een nette laptop is voor een nette prijs. Ik gebruik mijn laptops zéér intensief, waardoor ze doorgaans niet langer meegaan dan 1,5 jaar. Asus maakt - voor zover ik weet - degelijke producten. Of deze die kritieke grens haalt, gaan we dus nog merken. In ieder geval zijn de look & feel van de Asus K52F zeer fraai.

Heb jij ook een Asus K52F-SX065V?

Ik irriteer me zeer snel aan allerlei tonen van een fan. Is de fan in deze laptop volledig zonder toon? Dus een smooth blaasgeluid zonder een zeur, zoem of huilerige toon in het geluid? En Als je in een volledige stille ruimte zit, hoor je de fan dan? En is het een constant draaiende fan of semi-passief die om de paar minuten aanspringt?

Blijft de laptop goed koel op je schoot of is de temperatuur aan de warme kant?
En zou je een foto willen maken recht voor het scherm met Windows bureaublad achtergrond? Dan wordt het wat duidelijker hoe goed de helderheid en het contrast van het scherm is.

[Reactie gewijzigd door Alexander01 op 6 augustus 2010 23:30]

Alexander,

Ik ken geen laptop waarvan de fan volledig stil is.
Desalniettemin is deze laptop vrij stil.
Heel dichtbij kan ik de fan horen, maar op twee meter afstand hoor ik niets meer.
Geen brom, zoem, piep of gehuil, gewoon het geluid van een fan.
Hier staat een foto van de draaiende laptop. Hopelijk beantwoordt dit je vragen.