1 review

Enermax ETS-T50 AXE

€ 47,77
Specificaties 140mm diameter met 22dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Enermax ETS-T50 AXE Review

Klunssmurf 1 februari 2021, laatste update op 1 februari 2021, 223 views Product gekocht

Enermax ETS-T50 AXE

Geen diepgaande review maar een waarschuwing voor het monteren met AM4 socket. De afgeschuinde kant van de bracketmoeren moeten naar boven, doe je dit niet dan komen de buitenste heatpipes aan de achterkant tegen de moeren aan en zal je koeler scheef staan en slecht contact met je CPU maken.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Stil
  • Alle 4 ram sloten bereikbaar

Minpunten

• Onduidelijke/niet volledige montage instructie voor AM4 socket

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 4
Ik heb deze CPU koeling nu al een aantal keren gemonteerd op AM4 moederborden van het merk ASUS en dan moet je toch even opletten dat je de bracketmoertjes op de juiste manier monteert, namelijk met de afgeschuinde kant naar boven, dus van het moederbord afwijzend. Dit geeft je net de ruimte die nodig is om de achterste buitenste heatpipes niet tegen deze moertjes aan te laten komen waardoor de heatsink scheef komt te staan en de heatsink dus geen volledig contact met cpu maakt.

Dit vindt je niet in de installatie instructie terug, deze is gewoon niet op orde.

De ruimte tussen heatpipes en bracket is dan nog steeds minimaal.
Ik test zelf altijd even met een dik stuk papier of ik deze vrij tussen de heatpipes en brackets doorkrijg omdat het met oog niet te zien.

Verder niets dan lof over de prestaties van deze koeling in combinatie met onder andere een Ryzen 5 1600 AF, een Ryzen 9 Pro 3900 en nu een Ryzen 9 5950X @ stockspeed.

Dat ding aan de achterkant om de uitgaande luchtstroom te richten heb ik overigens in geen enkele setup gebruikt, ziet er leuk uit maar ik heb liever wat extra ruimte tussen de CPU koeling en uitgaande casefans en niet een extra restrictie in airflow.

Heb jij ook een Enermax ETS-T50 AXE?