TP-Link Tapo C100

€ 24,90
Specificaties Draadloze binnencamera - Bekijk alle specificaties

TP-Link Tapo C100 Review

Kama 31 januari 2021, laatste update op 31 januari 2021, 788 views Product gekocht

TP-Link Tapo C100

Scherp geprijs wifi cameraatje wat precies de basic features biedt die de tweaker wil hebben. Niet meer en niet minder.

Pluspunten

• Prijs, voor ca 25 euro heb je er een
  • Stabiele wifi verbinding
  • RTSP stream
  • Nachtzicht via IR
  • Luispreker ingebouwd

Minpunten

• Geen webinterface, app nodig voor configuratie
  • Voetje is wat wobbly

Kwaliteit Score: 4
Ik wilde graag een cameraatje in het kippenhok monteren, om de kippen en ongewenste ratten in de gaten te houden. Het moet dus een niet al te groot en kostbaar apparaat zijn. Daarbij wilde ik graag nachtzicht (IR) en niet gebonden zijn aan de app van de camera, dus het beeld kunnen streamen (rtsp). Dit alles moet via wifi verlopen, omdat ik het kippenhok niet van ethernet wil voorzien (Electra is er al).

Ik heb ervaring met Foscam camera's, deze zijn zeer uitgebreid qua functionaliteit (bijv uploaden van beelden na motion detectie, etc.) Daar was ik in dit geval uitgdrukkelijk niet naar op zoek.

Het apparaatje verrast in wat je krijgt voor het geld.

Voor configuratie heb je de app nodig. Als dat achter de rug is, heb je app verder helemaal niet meer nodig. Het beeld is eenvouding te streamen in bijv. VLC en TinyCam, er zit datum/tijd en camera naam overlay in het beeld. hij heeft nachtzicht en een zeer acceptabele resolutie (met groothoeklens/fisheye correctie). Het apparaatje is nu bijna een jaar actief in het kippenhok. De eerder genoemde rat heeft nog geprobeerd de camera te saboteren door de voedingskabel (laagspanning) door te knagen, maar het mocht niet baten... Hij is betrapt.

Heb jij ook een TP-Link Tapo C100?

Kun je deze camera ook gebruiken om vanuit huis naar buiten te filmen (straat)?
Als je de camera achter een raam binnen wil plaatsen, maar naar buiten gericht: Dit werkt overdag wel, maar niet 's nachts in het donker. Infrarood spiegelt op glas, dus je ziet dan alleen een grote reflectie. Voor buiten maak ik gebruik van Foscam buitencamera's, die ook echt buiten hangen.