Soundcore Life Q30 (Zwart) Review

sleijpie 30 januari 2021, laatste update op 28 mei 2021, 457 views Product gekocht

Soundcore Life Q30 (Zwart)

Eerste indruk.. prima tot uitstekend als de prijs meegenomen mag worden in het oordeel. Makkelijk te configureren een veel standaard instellingen in de app.

Pluspunten

• batterij levensduur
  • Geluidskwaliteit
  • eenvoudig in te stellen
  • makkelijk aan te passen instellingen app of op koptelefoon zelf
  • Prima microfoon (goed verstaanbaar)
  • meerdere apparaten gelijktijdig gekoppeld
  • kabels meegeleverd
  • hardcase voor opslag

Minpunten

• het leer oogt misschien een beetje goedkoop

Een eerste indruk van de Soundcore Q30.

Het product zit in een degelijke verpakking met travelcase, usb-c kabel en audio 4.5mm met vergulde contacten zijn aanwezig.
App downloaden, BT pairen met NFC en FW update uitgevoerd en in 5 minuten streamde er audio naar mijn speeltje. (easy)

Meteen de proef op de som gezet en de stofzuiger in combinatie met muziek luisteren uitgeprobeerd... NC op standje (Indoor)
De stofzuiger was nauwelijks te horen, het heen en weer schuiven van de stofzuigermond over de stenen vloer wel een beetje. (uitstekend)

Daarna even een telefoontje gepleegd met mijn broer, (hij heeft de Bose QC 35 II) ik kreeg meteen het WOW compliment de kwaliteit van het gesprek werd als kraak helder door hem omschreven... Dus weer uitstekend.

Ik ben voorlopig heel erg te vrede vooral omdat de prijs van de Soundcore Q30 maar €79 bedraagt ipv een €237 voor de Sony WH1000-MX3 (30-1-2021)

---------------- een paar maanden later........

Ik ben nog steeds erg onder de indruk van geluidskwaliteit en de eenvoud van pairen met meerdere apparaten tegelijkertijd.

Ik heb de koptelefoon zowel aan mijn laptop (Dell Latitude 3in1) als aan mijn mobiel (Google Pixel 4a) gekoppeld en zonder tussenkomst van gekke acties (behalve als er geluid afgespeeld wordt door beide apparaten) schakelt de koptelefoon zonder tussenkomst over van de ene naar de andere machine.

Het geluid is super en ingebouwde equalise functies zijn via de app te activeren.
De transparancy mode is toch wel een van de meest gemakkelijkst te activeren functies (je houdt je hand even tegen de rechter speaker en hij schakelt de transarancy modus aan/uit.

De levensduur van de batterij is super.... een a twee maal per week hoeft hij maar worden opgeladen bij dagelijks gebruik.

Gesprekskwaliteit is gewoon perfect de microfoons doen hun werk uitstekend.

Comfort: Ik draag de headset de hele dag als ik aan het werk ben en merk vaak niet eens dat ik hem op heb.
Het zweet niet tot nauwelijks, hij zit niet te strak maar valt ook niet zomaar af (al zou ik er niet mee gaan rennen).

Ik blijf bij mijn beoordeling er is niets aan te merken aan het comfort of audio kwaliteit (nu ben ik geen audiofiel dus kan ik niet beargumenteerd beoordelen anders dan mijn persoonlijke mening).

Hebben jullie nog specifieke vragen? stel deze dan in de reacties en ik antwoord deze ASAP.

Heb jij ook een Soundcore Life Q30 (Zwart)?

Jammer dat je niet doorgezet hebt voor een meer uitgebreide review (heb je wel beloofd). Ik heb hem vandaag in een sales actie van Anker op Ali gekocht voor 57,09 euro, duurt even 10 werkdagen voordat ik hem heb, ik ken de Soundcore app al van mijn Soundcore Motion+ bt speaker.
Ik heb je review gewaardeerd met [+1] omdat het iets te beknopt was, andere review van andere gebruiker was uitgebreider en die heeft mij beïnvloed tot aanschaf, al was de prijs ook een prikkel.
Ik zal de review nog uitbreiden... was het een beetje vergeten...
Kort samengevat.... ik ben er heel blij mee....
Ik draag het ding de hele dag als ik aan het werk ben meestal heb ik niet in de gaten dat ik hem nog op heb.