Philips 55OLED935/12 Zwart

€ 1.309,-
Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 55OLED935/12 Zwart Review

ricky-jay 29 januari 2021, 748 views Product gekocht

Philips 55OLED935/12 Zwart

Wie een een chique ogende geweldige TV om films te kijken en casual te gamen, is dit een dikke vette aanrader. In combinatie met philips speaker wordt het minder feest:https://www.youtube.com/watch?v=OFiCLN50zr8

Pluspunten

• Design
  • Beeld & Geluid
  • Ambilight goed configureerbaar

Minpunten

• Play-Fi
  • Chrome-cast kan niet in cast-groepen worden gezet

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Beeld en geluid zijn zeer goed. Ambilight is prima in te stellen zodat het geen kermis wordt. Soundbar geeft de hoge tonen weer zoals nooit te voren. Software doet zijn ding, behalve het feit dat de ingebouwde chromecast niet kan worden gegroepeerd met andere chromecasts. Verder is de Play-Fi implementatie te slecht om een meerwaarde te hebben en hier verliest hij dan ook 1 ster door. Dat is wat deze TV meer zou maken dan een goede TV, dan wordt het een multimedia apparaat die multi-room streamen mogelijk maakt.

Heb jij ook een Philips 55OLED935/12 Zwart?

Was er al bang voor, echt zonde dat de Play-Fi implementatie niet werkt, het idee is erg mooi. Je zou ook Surround/Atmos via Play-Fi moeten hebben begreep ik? Geloof dat Philips al sinds november zegt dat ze het gaan fixen met een firmware update.
Ja het surround via Play-Fi is hetgeen Philips het meest mee te koop loopt, maar waarvan ik al in reviews las dat het niet goed werkt. Ik stukje in de video laat 'horen' hoe het klinkt als je geluid van TV (waarbij je nieuwsuur interview ziet) streamt naar de speaker, ik heb het gevoel dat er net iets vertraging in zit. Ik zou er denk ik nog wel mee kunnen leven, vond het zo snel lastig te beoordelen.

Dus ik had mijn verwachtingen al bijgesteld door vooral te kijken of het multi-room streamen dan wel OK zou werken en waardoor ik mijn Philips soundbar in ieder geval kan combineren met de TAW6205/10. Dan heb je voor 2000 euro een goede TV en mijn standaardafmeting woonkamer gedekt met geluid uit TV en speaker.

Dat zou het mij zeker waard zijn en je hebt een open alternatief tov Sonos wat 1 grote vendor lock-in is.

En zoals de video laat zien, streamen vanaf mijn telefoon of NAS ging OK'ish (af en toe stopte het nummer met spelen, maar ik heb het maar 1 avond geprobeerd en niet langer dan dat). Want vooral het niet kunnen streamen naar je TV via Play-Fi met Spotify is het grootste minpunt. En ja je kan los streamen naar je TV via chromecast, maar ik wil juist de speaker en TV het zelfde geluid laten produceren.

Ik heb de vragen nu maar ingediend bij de servicedesk van Philips. Kijken wat daar van antwoord opkomt.
Hi,

Uit nieuwsgierigheid, ooit een reactie mogen ontvangen of zijn ze er na een half jaar nog niet aan uit ?

Bedankt !
Laatste reactie op 5 maart van de servicedesk:
Wat we als terugkoppeling van de andere afdeling hebben ontvangen is dat de tv niet kan worden toegevoegd aan een speakergroep aangezien het apparaat als een "TV" word gezien en niet als een speaker. Dit geld ook voor de chromecast dongles en andere apparaten als een Nvidia Shield enz.

Het probleem waarbij de bepaalde opties missen, zoals het afspelen van muziek wat u doorstuurt via de chromecast is nog in onderzoek bij ons. Vandaar dat ik nog geen eerder terugkoppeling had ontvangen.
Zodra wij de oplossing hiervan hebben zal u hierover een bericht van ons ontvangen.

Tot zover geen reactie. Wellicht moet ik nog eens een 'ping' sturen. Maar ik vrees dat er weinig verschil tov half jaar geleden.
Initieel is deze tv met Android TV 9 uitgebracht, of dit inmiddels geupdate is kan ik niet online vinden. Kun je hier iets over vertellen?