WD ShareSpace 4TB Review

proovit 6 augustus 2010, laatste update op 6 augustus 2010, 1.250 views

WD ShareSpace 4TB

Pluspunten

• RAID 0,1,5
  • Media server
  • netwerk enabled

Minpunten

• te traag.

Features Score: 3
Ik heb vorige week dit product gekocht, puur voor backup. Het RAID 5 (standaard instelling van het apparaat) heeft natuurlijk als voordeel dat je backup een backup heeft.

Ik heb hem gisteren teruggezonden... (4launch)

Ik ben vorige week donderdag middag begonnen met het copieren van +/- 1,7 TB, zondag was hij nog bezig... Toen ik op internet wat googlede, vond ik veel (buitenlandse) ervaringen, meestal matig of slecht.

Ik heb nog geprobeerd RAID 5 uit te zetten en naar stripe te gaan, alleen dat al duurde 10 uur. Toen ik dan weer data ging copieren, kreeg ik ook meldingen als (total commander) nog 25.653 uur te gaan... tja..

Ik heb hier een gigabit netwerk, volgens wat reviews kan het apparaat dat nooit halen ivm de processor. Heb er geen idee van, maar leek er wel op.

Hoe dan ook, beetje jammer. Dat het wat trager is door een RAID 5 is niet zo erg voor backup, maar dagen...

Heb jij ook een WD ShareSpace 4TB?

dit is dus een review van niks.
geen objectieve feiten geen opsomming van + en -
Veel data kopieren zeg je, maar zijn dat veel kleine bestanden of enkele hele grote?
buitenlandse ervaringen zeggen me niet zoveel. Je hoort toch altijd de klagers
Er is een firmware update geweest die een deel van de snelheidsbeleving zou goed maken. Nee ik heb geen aandelen, of andere WD belangen maar wel een sharespace 4GB. En ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere NL talige gebruikers.
mvg
Wat wilde je aantonen met deze review? Eigenlijk is de enige conclusie die ik hier zie dat er iets met RAID 0,1 en 5 kan worden gedaan? Heb je meer info van de snelheden? Hoe zit het apparaat in je netwerk? welke schrijfsnelheid haal je? zijn er nog extra functie's welke het apparaat aankan?

Opbouwende kritiek ;)

grt