Steelseries Stratus XL for Windows + Android Zwart

Specificaties Gamepad voor de Android, PC - Bekijk alle specificaties

Steelseries Stratus XL for Windows + Android Zwart Review

DragonDude3010 29 januari 2021, laatste update op 3 februari 2021, 79 views Product gekocht

Steelseries Stratus XL for Windows + Android Zwart

Ziet er mooi uit, er zijn alleen veel fouten die zich optreden na kort gebruik van de controller.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit.
  • Knoppen voelen lekker.
  • Draadloos met bluetooth.
  • Downloadbare software waarmee je de triggers en knoppen kan aanpassen.
  • Joysticks voelen lekker.

Minpunten

• Voelt alsof het goedkoop gemaakt is.
  • Knoppen zoals de triggers en bumpers gaan snel kapot onder weinig gebruik.
  • De layout is vaak lastig om mee te werken als je een PC spel speelt (omdat die vaak compatibiliteit hebben met Xbox controllers.)
  • De bluetooth verbinding tussen de controller en de PC (of telefoon) zorgt voor vertraging.
  • Joysticks zijn makkelijk in te klikken en dus klik je vaak perongeluk de joysticks in. (In sommige spellen is dit een knop voor een actie.)
  • Dure prijs en slechte qualiteit; Je kunt beter een andere controller van Xbox (of anders) kopen voor dezelfde prijs.

De Steelseries Stratus XL voor Windows ziet er uit als een prachtig bruikbare controller maar als je naar de prestatie van de controller kijkt wordt het alleen maar slechter.

Sinds ik mijn Stratus XL heb aangeschaft waren er steeds meer problemen die op kwamen dagen.
Een van de meest voorkomende dingen die ik zelf heb ervaren en ook online heb gelezen is dat de triggers van de controller of niet meer werken of spastisch gaan doen. De enige betrouwbare fix is om het dan open te maken en dan zelf met de interne componenten knutselen, maar ja dan gaat de verzekering er van af. Versturen is ook een optie maar daar zat ik nu niet op te wachten om dat alweer een maand of 4 verder te kunnen voordat hij weer stuk gaat.
Nog een probleem dat zich optreed is de slechte bluetooth verbinder die er in deze controller zit. Ik zit ongeveer 50 centimeter van mijn PC af maar toch is er een vertraging met wat ik doe met de controller.

Hier is het probleem; Hoe merkte ik dit op? Omdat ik, nadat beide triggers stopte te werken, een nieuwe controller heb gekocht. Een Xbox Wireless Controller. Niet alleen realiseerde me ik na de prestaties te vergelijken hoe absoluut slecht de Stratus XL presteert maar ook dat de Xbox controller veel meer professioneler voelt.
Terwijl de Stratus XL voelt alsof het is gemaakt van goedkoop plastic (vooral te merken in de bumpers en triggers) voelt de Xbox Wireless als een echte, professionele, controller.
De bluetooth verbinding tussen de Xbox Wireless en mijn PC is perfect en er is geen vertraging met wat ik doe. Ik vraag me af waarom er zo'n stomme bluetooth verbinder in zit.

Door al deze problemen had ik een spel tot "onverslaanbaar" verklaard want ik kwam niet verder omdat ik "slecht speelde". Ik heb nog geen 2 uur met mijn nieuwe Xbox Controller gespeeld maar toch kwam ik dat "moeilijke stukje" langs. De Stratus XL gaf mij dus een soort handicap terwijl ik speelde.

Ik zou dit product niet aanraden voor de prijs die Steelseries hierom vraagt, je bent beter af om een Xbox Wireless Controller te kopen.

Heb jij ook een Steelseries Stratus XL for Windows + Android Zwart?

Vraag & Aanbod