HTC Desire Bruin - Reviews

Specificaties 3,7" • 800x480 • 512MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC Desire Bruin Review

lowlow 6 augustus 2010, laatste update op 6 augustus 2010, 860 views

HTC Desire Bruin

Pluspunten

• Supersnel en smooth (Froyo)
  • Meer dan voldoende RAM geheugen
  • HTC Sense en dito gebruiksgemak
  • Scherm

Minpunten

• FM radio ontvangst kan iets beter

HTC Desire, beste smartphone tot nog toe (naar persoonlijke ervaring)
Ik heb mijn Desire ondertussen een kleine 4 maand en niets dan lof voor deze supertelefoon. Sinds de update naar Froyo (Android 2.2) ben ik alleen nog enthousiaster geworden en kan ik iedereen nog steeds aanraden er onmiddellijk één aan te schaffen.

Mijn laatste telefoons waren de volgende: iPhone 3G, SE C905, SE Satio 12MP en ten slotte de Desire.
M.a.w. was het dus mijn eerste Android telefoon. Ik moet toegeven dat ik in het begin ietwat sceptisch stond tegenover Android maar Oh Boy, het heeft niet lang geduurd om mij te overtuigen. Meer zelfs, ik ben persoonlijk overtuigd dat het het beste besturingssysteem (2.2) is op de markt op dit moment. Weliswaar heb ik nog niet de kans gehad om met iPhone OS 4 te werken maar ik heb wel voldoende ervaring met alle voorgaande versies. Het grootste verschil lijkt mij de multitasking en afgezien daarvan, aangezien het ook naadloos geintegreerd zit in Android kan ik mij niet voorstellen dat het plots zoveel verbeterd zou zijn om Android van de troon te stoten (echter kan ik verkeerd zijn wegens gebrek aan praktische ervaring met het OS)

Even doorgaan op de vergelijking tov de iPhone 4
Hier in Belgie is de Desire ¤200 goedkoper als die iPhone, zelfde hardware; op 'enkele' pixels na... meer RAM geheugen, zelfde camera, zeer vergelijkbare processor en -naar mijn mening- een beter besturingssysteem. Mij lijkt de keuze snel gemaakt. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat met de komst van de iPhone ik wat vreesde dat deze toestellen als de Desire de loef zou afsteken maar het heeft mij alleen gesterkt om het tegendeel terug te vinden.

Goed, ik lijk misschien wat te positief zou je denken maar het heeft alles te maken met het feit dat ik sinds het begin blown away was door het toestel, zijn snelheid en zijn gebruiksgemak. Wanneer je enkele maanden voordien met een SE Satio door het leven moet, met het hopeloos verouderde Symbian S60 v5 met een resistief touchscreen, niet eens een deftige browser, half zo snelle processor en een stokje (of hoe heet dat weer) die je overal moet meezeulen kun je pas echt de combinatie tussen Android 2.2 en de 1Ghz processor appreciëren.

In principe gaan de credits in mijn geval misschien eerder naar Google en zijn Android maar HTC verdient evenzeer de gedeelde plaats op het podium. De Desire is naar mijn mening een heel knap toestel, straalt degelijkheid uit en is het ook. Spijtig genoeg heeft hij -ongewild- reeds enkele malen de grond gekust, niet al te erg, maar daar zijn zo goed als geen sporen van zichtbaar. Dit is met de iPhone 4 bvb anders. Ik vind het toch leuk om te weten dat als je telefoon per ongeluk eens valt deze niet per definitie een gebroken scherm heeft of erger. Mbt het scherm, buiten in felle zon had deze misschien iets feller gekund maar het blijft leesbaar. Daarnaast vind ik het scherm de perfecte afmeting hebben, 3.7", en qua resolutie zit hij ook al bij de beste leerlingen van de (grote) klas. Wat heb je meer nodig dan 800 op 480 pixels. Zelf heb ik nooit eerder een beter scherm gezien. Die zogenaamde rozige schijn heb ik ook nog nooit waargenomen. Ligt het aan mijn toestel of aan mij, ik zou het niet weten.

Ook qua processorkracht kun je niet meer wensen, alles gaat ongelooflijk snel, vlotjes. Ik sta er zelf altijd van verbaasd hoe snel apps en updates geïnstalleerd worden. Amper een paar seconden tussen klikken op installeren en het programma die geïnstalleerd is. Het openen gebeurt al even snel.

één van de grote verschillen met de iPhone 4, die ik vind, is dat je werkelijk alles kunt, alles is er, alles kun je gedetailleerd weergeven, het is to the point. Om een voorbeeld te nemen, per persoon kun je een gedetailleerde gespreksgeschiedenis opvragen, aantal minuten gebeld enz. Zaken die bij de iPhone bvb niet aanwezig zijn. de iPhone houdt het liever allemaal wat oppervlakkig, ontbeert gewoonweg veel informatie.
Ten slotte kun je ook alles terugvinden in het gratis besturingssysteem: navigatie, earth, voice control, wifi hotspot, browser met full Flash support, mediaspeler enz

Ik zou nog lang kunnen doorgaan maar het hou het voorlopig hier even bij.

Zoals jullie kunnen merken ben ik volledig weg van deze super smartphone en kan ik hem iedereen sterk aanraden. Beste value for money

Heb jij ook een HTC Desire Bruin?

Vind het een beetje relatief beschreven allemaal.

Om een voorbeeld te geven: "qua processorkracht kun je niet meer wensen, alles gaat ongelooflijk snel, vlotjes."

Verder lijkt het meer op dat je een vergelijking met iphone 4 wilt maken dan een review van de telefoon zelf.
Tuurlijk, het is zeer subjectief geschreven allemaal, als het dat is wat je bedoelt. En inderdaad, terwijl men hier op Tweakers de iPhone verkiest tot beste smartphone probeer ik toch wat tegengewicht in de schaal te brengen. In de test had de Desire trouwens nog Android 2.1 ; met 2.2 ging hij toch nog net iets beter scoren in alle benchmarks
Hey azijnpisser. Staat vol met taalfouten. Mis minstens 3 sluitpunten. Rest niet gelezen.

gallery: lowlow
Om nou tweakers als leidraad te kiezen en niet verder te kijken vind ik een beetje jammer ;) Als men verder kijkt zie je toch echt dat de iPhone4 en de desire aan elkaar gewaagd zijn (en veel uit komt het uiteindelijk op persoonlijke voorkeur uit)

Voorbeeldje waarbij Desire als beste naar buiten komt:
Je toon klinkt bitter. Net alsof de iPhone per definitie de beste telefoon MOET zijn. Ook al zou hij dat niet voor jou zijn.

Na nota bene de review door Tweakers.net, ben ik geneigd van m'n iPhone 3G over te stappen naar een Desire (HD) En ik geloof velen met mij.