DVico TViX HD M-6600N Plus Review

Offens1490 5 augustus 2010, laatste update op 8 augustus 2010, 3.670 views

DVico TViX HD M-6600N Plus

Pluspunten

• Mogenlijkheid tot creeren van tamplates met info van films.
  • Duidelijke afstandbediening met fluoriserende belangrijke toetsen

Minpunten

• Duur(duurder dan de gemiddelde mediaplayers)

Geluidskwaliteit Score: 4
In begin was ik aan het twijfelen om een review te schrijven, omdat ik de speler als nog aansluit via RCA-kabel met behulp van scart module in combinatie met Philips.
Mijn redenering is zolang het doet laat ik hem staan.

Dus wilt zeggen dat ik jullie geen beeld kan geven over HD functies(incl bleu-ray) van het apparaat.
Misschien tezijnertijd een HD tv heb of als hem mee neem naar vrienden

Reden
De reden van aanschaf was de al groter worden dvd collectie en met oog op de toekomst zag ik al problemen ontstaan met blue-ray disks. Tevens wou ik af van branden van schijfjes en de ruimte dat het in beslag nam.

Keuze van mij was niet geheel onverrast aangezien ik al eerder infoblad van het merk Dvico had gehad(4jr geleden) en is me altijd bijgebleven. Natuurlijk heb ik als nog vergleken met de huidige aanbod van mediaspelers.

Eisen die ik had: Via usb extra schijven kunnen aansluiten en interne harde schijf
Gereed voor de toekomst(hdmi1.3 blue-ray)
Actieve community( ondersteuning van gebruikers)
Makkelijk updaten
Mooie user interface.

Via HDsupplies
Keuze was gevallen TViX M-6600N § 249,00
Samsung EcoGreen, 1.5TB § 95,00
BTW § 54,92
Eindtotaal § 344,00

De TViX M6600A was §10,- goedkoper zonder Wifi N en card reader.
De speler is wat aan de duurdere kant maar goed je krijgt er ook veel voor terug.
Tevens had ik er een schijf bij besteld want ik wou direct aan de slag met mijn nieuwe mediaspeler.

Algemeen
Zoals je mag verwachten van de webshops dat jouw aankopen goed zijn ingepakt.
Nou niks anders dan perfect ingepakt. De doos waar de TViX in zat was nog eens in een andere doos met bubbeltjes folie ingepakt en opgevuld met leg Extreamer doosjes.

De speler voelt echt solide aan en men heeft serieus aandacht gegeven aan het uiterlijk en de kliksysteem voor je interne hd. Wat ook verrassend was de toetsen die je vaak gebruikt was voorzien van fluorescerend materiaal die ook wel eens bij horloges ziet als het in contact komt met licht.

In de doos:
Handleiding op cd
Voedingskabe

HD M-6600N features:
Full HD-ondersteuning
UPnP-ondersteuning voor makkelijke aansluiting op netwerk
WLAN voor draadloze aansluiting op netwerk
IntuÔtieve en fraaie interface
Internet Media Service voor directe toegang tot o.a. Youtube en Picasa
Geheugenkaartlezer en USB-poort
Zeer eenvoudig montagesysteem voor optionele 3,5 inch harde schijf
NAS-ondersteuning

Afspelen Van iso tot video ts kan men afspelen.
Graag zou ik jullie mijn bevindingen van de birdscene willen geven maar zoals ik boven als zei helaas. Tevens ben ik niet van plan te streamen dus daar kan ik jullie geen uitsluitsel van geven. In de toekomst ga ik hd’s gebruiken om zo mijn collectie qua oppervlakte verkleinen mocht ik een bepaalde film willen zien en staat niet op mijn interne hd sluit ik de juiste hd via usb erin.

Menu
Zoals ik al in vele reviews had gelezen moest ik niet schrikken van de lay-out waar men met behulp van TViXIE het geheel ene ander niveau kan tillen dmv templates.
handleiding http://www.mp3shop.nl/vra...9057/tvix-hd-m-6600n.html

Zelf ben ik geheel te vreden wat men kan instellen. Waar men wel op moet letten is de juiste firmware. Mijn out of te box player was versie 1.8 wat ik beetje jammer geen ramp tevens 2 FW verouderd wat resulteert dat ik eerst naar 1.9 en dan pas naar 2.03 kan updaten.
(Wat weer een verfrissing voor het oog is)

Conclusie:
Al met al doet voldoet het apparaat boven verwachting, Zeker Tvixie is een absolute meerwaarde van het apparaat. Zoiets zouden ze er eigenlijk standaard bij moeten leveren! . Het apparaat zelf is erg solide,
Omdat ik de functies van Full HD niet kan testen direct zijn de scores niet hoger of misschien lager.
tot dvd en andere formaten werkt het zo als het moet.
Tevens is het wel aan de duurdere kant.

Heb jij ook een DVico TViX HD M-6600N Plus?

Heeft jouw TVIX een build in WiFI? De mijne zat er los bij.

daarnaast krijg ik cover art niet aan de gang. Voor films zonder Video_TS folders werkt de film info niet. Is dat normaal?

Groet,

AriŽn
Heeft jouw TVIX een build in WiFI? De mijne zat er los bij.

Groet,

AriŽn
Beste AiŽn

Deze berichten komen helaas niet in mijn mail box snel dus sorry voor late reactie.
Mijn tvix bevat een build in wifi zoals je waarschijnlijk aan mijn afbeeldingen kunt zien.

klopt heb zelf nog last van dat vooral img mappen niet werken met info.
tevens werkt de preview gedeelte bij mij nog niet naar wens.(trailers).
zal bennekort er weer eens voor zitten heb een tijd geen major aanpassingen gedaan.

binnekort ga ik eens kijken hoe het verloopt om via poweline bestanden om te zetten.
Via wifi overzetten is het makkelijkst via ftp maar wel beetje omslachtig.
je kunt met bijv smart ftp de mappen lezen en al enkele bestanden in de wachtrij zetten, dan vervolgens de connectie verbreken van de mappen zodat je je de connectie van downloaden kunt aanzetten .

wifi op tvix staat voorals nu nog maar 1 actieve verbinding toe of het nou lezen of overzetten is.
Ik heb er zelf een(vooral omdat dit de enige door B&O ondersteunde is) maar ben niks als tevreden..

Het apparaat speelt bluray zonder problemen af.. er blijven genoeg updates uitkomen dus de community is goed..
Mochten mensen tips/vragen hebben kun je me mailen of hier plaatsen.
en voor evt spelfouten.

[Reactie gewijzigd door Offens1490 op 5 augustus 2010 22:40]

Bevalt de Tvix nog steeds? Waarom heb je eigenlijk voor deze speler gekozen en b.v. niet een Popcorn Hour?

Heb je 1080 content gestreamd en ging dit zonder te haperen?

Heb je blu-ray (iso) kunnen afspelen met behoud van menu en subs?

Dit zijn wel weer genoeg vragen :)

[Reactie gewijzigd door JP-tjuh op 28 augustus 2010 01:22]