Reolink E1 Zoom Review

Anoniem: 662086 27 januari 2021, 780 views Product gekocht

Reolink E1 Zoom

Ik heb deze camera gekocht om de katten te stalken. De camera geeft duidelijk en scherp beeld (mits hij goed focust), ook in het donker met IR. Het product is te duur gezien de minpunten.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed nachtzicht met IR
  • Heeft PTZ

Minpunten

• PTZ maakt veel geluid
  • PTZ en Autofocus werken slecht
  • 2-weg audio en Alarm werken niet met Synology
  • Je zit eigenlijk vast aan de app van Reolink

Kwaliteit Score: 2
Het PTZ maakt veel geluid, vooral bij inzoomen. Een scherp, schel, schrapend geluid. De autofocus werkt zeer matig. Ik moet geregeld handmatig scherpstellen. PTZ is moeilijk te finetunen. Je moet bij elke PTZ-handeling heen en weer gaan en hopen dat de PTZ eindigt waar je wilt. Dit heb je vooral wanneer je de PTZ via Synology Surveillance Station of de DS-cam app bedient, laat staan wanneer je buitenshuis bent. Ik PTZ alleen via de app van Reolink zelf. Ik heb de E1 Zoom gekocht in de hoop op een soepele en volledige integratie met Synology, zodat ik de app van Reolink niet hoef te gebruiken. Maar helaas...

Gebruik je de camera met Synology Surveillance Station, installeer de camera dan als een standaard ONVIF-camera en niet via het Merk Reolink en Cameramodel E1 Zoom. Doe je dit wel, dan krijg je te veel issues.

De 2-weg audio wordt niet herkend door Synology (zowel via ONVIF-installatie, als Merk en Cameramodel) Dit geldt ook voor het handmatig laten afgaan van het alarm. Beide zaken werken wel via de app van Reolink zelf.

Heb jij ook een Reolink E1 Zoom?

Beste Anoniem,

Is je huidige ervaring met de Reolink E1 Zoom nog steeds als in de Review?
Gezien Synology de Camera volledig ondersteund, mogelijk door updates, ben ik benieuwd of de missende functies nu wel beschikbaar zijn.

Zie: https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera/34702
Hi Wyjana,

Zelf heb ik wel de Reolink NVR, maar ik heb de camera ook geintergreerd in Home Assistant via de Reolink-dev van de community store. Ik kan de camera volledig via home assistant bedienen inclusief de presets voor PTZ.

Dit zegt niets over Synology, maar ik kan me indenken dat het werkt. Ik zou hem gewoon bestellen en testen, je kunt tegenwoordig toch alles binnen 2 weken kosteloos terugsturen. (En dan natuurlijk even hier reageren met je bevindingen)

[Reactie gewijzigd door Nilsinater op 21 september 2021 12:08]