Apple MacBook Air 2020 M1, 16GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

€ 1.449,-
Specificaties 13,3" • 2560x1600 • 256GB • Apple M1 - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Air 2020 M1, 16GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd Spacegrijs (Qwerty) Review

BlijeiNewbie 26 januari 2021, laatste update op 26 januari 2021, 1.073 views Product gekocht

Apple MacBook Air 2020 M1, 16GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

Super product. Hij maakt geen geluid en werkt fijn zoals je van een MacBook mag verwachten. Het toetsenbord is veel prettiger dan de butterfly toetsenborden van de laatste jaren. Ook is het nu mogelijk om met het instapmodel van Apple foto's en video's te bewerken.

Pluspunten

• Snel
  • Bouwkwaliteit
  • Design
  • Stil

Minpunten

• Maar 2 Thunderbolt 3 poorten

Prestaties

De nieuwe M1 chip van Apple zorgt voor een vloeiende gebruikerservaring. Alles reageert meteen en het opstarten van applicaties gaat heel snel. Voor het dagelijkse mailen, tekstverwerken, surfen en videobellen is het een hele fijne machine. Zelfs fotobewerking met Luminar 4 gaat uitstekend en ook DaVinci Resolve draait prima alhoewel ik deze laatste nog niet heel intensief heb gebruikt. Ook merk je eigenlijk geen verschil tussen apps die (al) zijn geoptimaliseerd voor de M1 chip en apps die met behulp van Rosetta II draaien.

Batterij

De batterij gaat meer dan een dag mee wanneer ik de laptop intensief gebruik. Je bent dus niet vaak met de oplader in de weer. Mocht opladen toch nodig zijn dan gaat dit ook lekker vlot.

Hardware en uiterlijk

Het uiterlijk is ongewijzigd ten opzichten van de vorige generatie en zelfs ten opzichte van mijn vorige MacBook Air uit 2015 is weinig veranderd. De buitenkant is vrijwel hetzelfde als de versie uit 2015 op het aantal en soorten poorten na. Het Apple logo is niet langer verlicht, maar uitgevoerd als spiegel. Zodra je de deksel opent zijn er wel een aantal zaken veranderd. Rondom het scherm zit niet langer een aluminium rand, maar is alles nu zwart. Het toetsenbord en het touchpad hebben een upgrade gehad en naast het toetsenbord zitten links en recht grills voor de luidsprekers. Het nieuwe toetsenbord typt overigens veel lekkerder dan butterfly toetsenborden van de afgelopen jaren. De powerbutton is voorzien van Touch ID wat een aardige toevoeging is. De laptop is nog steeds voornamelijk gemaakt van aluminium en voelt dan ook erg solide en "premium" aan.

Dit is een waardige opvolger van mijn MacBook Air uit 2015. Hier heb ik ruim vijf jaar dagelijks plezier van gehad. Deze was echter niet geschikt voor zwaardere taken als het bewerken van foto's of video's en dat gaat op deze M1 MacBook zeker wel! Dit maakt dat dit "instapmodel" in mijn ogen ook voor het merendeel van de hobby-fotografen die af en toe wat foto's willen bewerken een uitstekend optie is.

Heb jij ook een Apple MacBook Air 2020 M1, 16GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd Spacegrijs (Qwerty)?