Silverstone SST-Aeroslots Review

247pro 17 augustus 2010, laatste update op 17 augustus 2010, 772 views

Silverstone SST-Aeroslots

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudig

Minpunten

• Geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik wou de computer op mijn slaapkamer graag nóg stiller maken en heb daarvoor onder andere deze 'slot covers' besteld.
Ze zijn niet duur, en hebben weldegelijk enige invloed op je temperatuur; ik denk dat het in een staande kast weinig invloed zal hebben, in mijn liggende kast heeft het ervoor gezorgd dat mijn CPU (athlon 2 x2 255; 65W TDP) twee graden koeler draait, en de temperatuur in de behuizing is ook twee graden gedaald.

De installatie
De installatie was zeer eenvoudig; het is een kwestie van schroefje losdraaien, het oude plaatje eruit, nieuwe erin en het schroefje weer aandraaien. Een kind kan de was doen :9

Geluidsproductie
Aan de achterzijde van mijn computer hoor ik geen verschil (ik heb hier helaas geen dB meter); aan de voorkant (en zijkanten) hoor ik echter wel een minuscuul verschil (minder geluid) hoewel het ook een placebo kan zijn. De temperatuur is in ieder geval wel met twee graden gedaald.

Toepassing
Het product heeft eigenlijk geen uitleg nodig.
Zoals ik hier eerder had vermeld over het veranderen van de luchtstroom; het mocht niet baten, het bleef bij de twee graden verschil.

Laatste update: 17-8-2010 - Foto's toegevoegd

Heb jij ook een Silverstone SST-Aeroslots?

Als je foto`s plaatst met uitleg enz dan ga ik je een waardering geven van 3 sterren.
Die komen eraan als ik de fans omzet :)
Vraagje:

Kan je dan niet beter gewoon die standaard dingen eruit halen dan heb je toch ut zelfde effect?
Het lijkt me dat het inderdaad voor eenzelfde/beter effect zorgt, ik heb hier echter met enige regelmaat een kind van vier op bezoek en ik zou niet graag willen dat hij z'n vinger erdoorheen zou kunnen steken, verder is de kans op spinnen en stof iets kleiner met deze slots dan dat ze er niet zouden zijn, en natuurlijk de glossy finish die je tegemoet komt als je weer iets nieuws in je behuizing kan plaatsen.
Dit vind ik een interessante theorie, kan je me uitleggen hoe een pc-kast stiller wordt van een aantal extra gaatjes aan de achterkant?
Door middel van een verbeterde luchtcirculatie in mijn behuizing waardoor er minder lucht weggezogen hoeft te worden door ventilatoren, en dat er meer 'verse' lucht mijn systeem in kan komen rondom de grafische kaart waardoor die ventilator minder hard hoeft te werken omdat de lucht eromheen minder warm is. Aldus mijn theorie.
Ik heb helaas niet bijgehouden wat de temperatuur van mijn grafische kaart was en nu is, maar ik denk dat het een graad kan schelen, voor CPU en mobo temp is er een kleine verandering in temperatuur wat 2 graden lager is dan dat het eerst was (idle).