1 review

Philips Draadloze stofzuiger XC8149/01

Philips Draadloze stofzuiger XC8149/01 Review

Romius 25 januari 2021, laatste update op 4 februari 2021, 182 views Product gekocht

Philips Draadloze stofzuiger XC8149/01

Gekocht omdat ik het geklooi met snoeren zat was en we sinds kort 2 katten in huis hebben. Dan moet er toch vaker gestofzuigd worden. Dat is ook de kracht van het systeem, je bent zo klaar.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Stil

Minpunten

• Ietwat zwaar
  • Opladen niet erg vlot

Energieverbruik Score: 4
Gekocht omdat ik het gerommel met snoeren zat was en we sinds kort 2 katten in huis hebben. Dan moet er toch vaker gestofzuigd worden. Dat is ook de kracht van het systeem, je bent zo klaar.
Opladen gaat wat langzaam, maar op zich geen probleem. Ik kan eigenlijk het hele huis doen (rijtjeswoning), met af en toe wat op de turbostand. Dan hou ik nog 40 % over.

Vooral de zuigmond met ledjes werken goed, je ziet het vuil goed liggen. De hele unit ligt wel wat zwaarder in de hand, maar niet vervelend.

De dweil werkt ook goed, verwacht geen topresultaat als het echt smerig is, maar je kunt eenvoudig even de vloer op deze manier dweilen. Wat water en schoonmaakmiddel erin en gaan. Eerst wordt het losse vuil opgezogen en de dweil erachteraan.

Mijn tip om wat geld te besparen, koop de basisversie (XC8047), die is het goedkoopst. De extra accessoires kan je los kopen voor ongeveer 44 euro om een XC8049 te krijgen (FC8093 op Amazon). De dweil accessoires kan je dan in de philips store kopen voor 80 euro (CP0720 en CP0721), hierdoor heb je dan een XC8147/XC8149. Moet je alleen nog een paar doeken kopen, deze kosten 10-15 euro, de XV1700. Die zijn op meer plekken te krijgen.

Edit: de productnrs klopten niet allemaal, deze zijn aangepast.

Heb jij ook een Philips Draadloze stofzuiger XC8149/01?