1 review

Lenovo C32q-20 Zwart

€ 330,68
Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Lenovo C32q-20 Zwart Review

Ultimo 25 januari 2021, laatste update op 15 februari 2021, 136 views Product gekocht

Lenovo C32q-20 Zwart

Al met al, mocht je een deftige arm/stand hebben dan is het wel goed te doen. Staar je niet blind op de specs, voor casual gaming en fotografie hobby is het een prima monitor. Voor echter professioneel gebruik en serieuse gaming niet aan te raden.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Na calibratie mooie kleuren
  • Freesync
  • Zakelijke look
  • Geen rood glimmend plastic gaming look

Minpunten

• Vesa mount ongelukkig geplaatst
  • Wobbly voet
  • Geen HDR?
  • Beperkte aansluitingen
  • "Lange" opstart tijd
  • Slechte calibratie
  • Geen USB passthrough
  • Slechte HDMI/3.5mm passthrough

Prima monitor voor zijn prijs, aka 2560x1440p ips en freesync ~250euro.
Echter laat de feature set wat te wensen over.

Ik krijg HDR met geen mogelijkheid aan de praat, en heb verschillende displaydrivers geprobeerd.
Er schijnen 2 verschillende C32q-20 modellen te zijn. Als je de monitor aansluit via displayport(1.2?) kom je niet boven de 6bit kleurendiepte uit. Ook lukt 75hz niet altijd.

Via HDMI krijg je wisselend 6/8bit kleurendiepte. Dit is wel te locken in de AMD driver maar 10bit heb ik nooit gezien. Ik heb de tweakers specs edit aangevraagd waardoor er nu geen 10bit meer staat maar "10-bit (8-bit + FRC) (1,074 miljard)"

De voet die erbij zit zal ik niet gebruiken, gezien deze vrij wiebelig is.
Dus een monitor arm is wel aan te raden, helaas is de vesa mount maar 100x100 en zit die echt op een hele stomme plek waardoor je met de meeste armen al weer niet lekker uitkom, en al gauw op de hoogste verticale stand uitkomt. Waardoor die dus alsnog maximaal 10/15cm aan clearance geeft...

EDIT:
https://support.lenovo.co...indows-10-7-32-bit-64-bit na invoeren SN komen hier 2 uitvoeringen uit met bijbehorende drivers. Volgens mij zijn het exact dezelfde drivers... Pas na dit displayprofiel/driver komt de 75hz beschikbaar. (Anders custom resolutie forceren via AMD control panel)

EDIT 2:
Met een nvidia kaart werkt alles out of the box.
Na installatie displaydriver, herkend die direct 75hz en 8bit kleurendiepte.
Zowel via DP en HDMI, de audio passthrough via hdmi is ook "sterker" van volume.
Wellicht had mn AMD kaart hier meer de schuld van. Helaas geen freesync maar FPS is vaak te locken in games.

Heb jij ook een Lenovo C32q-20 Zwart?