AOC U28G2AE/BK Zwart

Specificaties 28" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

AOC U28G2AE/BK Zwart Review

Flipside 24 januari 2021, laatste update op 24 januari 2021, 283 views Product gekocht

AOC U28G2AE/BK Zwart

Goede keuze voor wie 4k en een mooi beeld wil voor weinig geld en daarbuiten geen hoge eisen stelt aan een beeldscherm.

Pluspunten

• Goede kleurweergave
  • Gekalibreerd + certificaat
  • Ge├»ntegreerde voeding
  • HDMI en DisplayPort kabel meegeleverd
  • Egale helderheid
  • Bescheiden gaming uiterlijk
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Waardeloze luidsprekers
  • Onhandige bediening
  • Lelijke OSD graphics
  • Helderheid past zich niet automatisch aan en is lastig bereikbaar in OSD
  • Minimale helderheid te fel
  • Helderheid niet aan te passen in sRGB modus

Ik heb dit beeldscherm gekocht omdat het een van de goedkopere modellen is met een 4k IPS-paneel en een goede kleurweergave. Het is wel een gaming-model, maar omdat het uiterlijk bescheiden is, stoort dat niet.
Op het vlak van beeldkwaliteit heb ik echt niks aan te merken. De kleuren zijn prachtig en het beeld is mooi egaal. Het contrast is ook prima.

Als we echt moeilijk doen, valt er wel iets aan te merken op het beeld. De helderheid past zich niet automatisch aan het omgevingslicht aan, je moet dat dus zelf aanpassen. Dat gaat ook niet al te gemakkelijk: men moet ervoor toch een paar niveaus diep in het OSD gaan. Bovendien is de minimale helderheid een stuk te fel en kan de helderheid niet ingesteld worden in sRGB modus.

Wat mij ook bevalt is de bouwkwaliteit. De behuizing is slank en voelt toch stevig aan.

Afgezien van de het goede paneel zitten er verder geen extra's op. Het scherm heeft geen verstelmogelijkheden, geen USB-hub, geen webcam en geen lichtsensor.

Het OSD menu is lelijk en moet 'op de tast' bediend worden met de knoppen onderop.
Het opstartlogo is ook lelijk, evenals de 'crosshair' die je kunt aanzetten.

De luidsprekers zijn waardeloos, het geluid ervan is een stuk slechter dan van een laptop.

Heb jij ook een AOC U28G2AE/BK Zwart?

Dag Flipside bedankt voor de review, deze lijkt inderdaad een goeie prijs/kwaliteit verhouding te zijn voor een 28inch 4K IPS display.

Echter heb ik vraagje, op de productfoto's lijken de bezels erg klein te zijn, echter neigen bedrijven hier vaak in te bedriegen. Sinds deze scherm zo nieuw is kan ik helaas geen foto's vinden van de echte bezel, zou je een foto van jouw scherm kunnen sturen zodat we kunnen zien hoe groot de bezel is?
Ik zal binnenkort echte foto's er bij zetten. Ik kan je al zeggen dat de bezels 8 mm zijn, en de productfoto er wat dat betreft realistisch uitziet.