LG OLED65CX6LA Zwart

€ 1.153,-
Specificaties 65" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED65CX6LA Zwart Review

TynosTestpanel 21 januari 2021, laatste update op 2 februari 2021, 389 views Testpanel

LG OLED65CX6LA Zwart

Eerste indruk van de televisie: Groot formaat wat echt voor meer beleving zorgt met wat je ook kijkt. De bouwkwaliteit is goed als ik het vergelijk met de LED schermen van rond de 400-500euro. Meer hoogwaardige materialen gebruikt en is ook zwaarder wat hem luxer maakt dan de goedkopere televisies.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Hoog contrast door OLED
  • Fijne beleving

Minpunten

• Fel licht van de tv zonder 'woonkamer licht'

Inbrandgevoeligheid Score: 5
- Algemene beoordeling
De televisie krijgt van mij een 8 van de 10. De grootte van de televisie, de kleuren en de besturing maakt voor mij dat de televisie een goede beoordeling krijgt.
- Featureset
Er is veel mogelijk met deze televisie. HDR, 120hz, hoog contrast, maakt dat veel mogelijk is. Ook de ingebouwde WebOs maakt dat je er veel mee kan. De ingebouwde apps werken snel en zijn goed bestuurbaar met de afstandsbediening. De afstandsbediening is fijn met WebOs en de muis die via de gyroscoop werkt. Dit werkt net als met een gewone muis en voelt vooral bevredigend bij het gebruiken. Echter, een normale afstandsbediening voldoet ook prima naar mijn optiek en zeker niet minder in gebruiksgemak.
- Bouwkwaliteit en afwerking
Normale LED televisie van t/m 50inch kan ik wel in mijn eentje opzetten. Omdat deze televisie zo groot is en omdat de televisie zo dun is aan de bovenkant kon ik deze niet alleen opzetten. Het opzetten gaat eenvoudig met de handleiding met een aantal schroefjes en hier is verder niets op aan te merken. Voor de voetsteuntjes is een hoogwaardige staal/aluminium gebruikt. Dit laat meteen zien dat je met een televisie te maken hebt van een duurdere categorie. De afstandsbediening ziet er mooier uit dan bij een goedkopere LG, maar nog steeds blijft het plastic. Als dit op een of andere manier met een meer hoogwaardige materiaal afgewerkt had kunnen worden, voelt dat toch net meer premium aan.
- Kleurweergave
Kleuren spatten van het scherm. Bij (de wat nieuwe) animatie films en natuur documentaires komt dit duidelijk tot zijn recht. Veel beter dan bij een LED televisie en ook een van de redenen om OLED te verkiezen boven LED.
- Vormgeving
Door de dunne rand van de televisie ziet de vorm van de televisie er 'future proof' uit.
- Contrast en helderheid
Zwart is zwart en wit is ook echt helder wit. Dit maakt thriller films kijken prettig en je ziet daadwerkelijk meer dan bij een LED televisie. Als HDR wordt toegepast en je kijkt in een donkere woonkamer, kan dit zelfs wat fel aanvoelen bij je ogen. Ik zou aanraden om dan wat achtergrond licht aan te hebben staan.
- Prijs
1800euro -2000euro blijft een hoop geld voor een televisie die je voor het grootste gedeelte van de tijd uit hebt staan. Aan de andere kant als je veel series, films kijkt per dag is dit wel iets waar je meer van kan gaan genieten. Als je af en toe een serie kijkt en er echt voor zou moeten sparen, zou ik een goedkopere televisie aanraden.
- Ghosting
Niet gezien tijdens testperiode.
- Inbrandgevoeligheid
Geen inbrandingen gezien.
- Pixeldefecten
Geen pixeldefecten gezien.

Heb jij ook een LG OLED65CX6LA Zwart?

Vraag & Aanbod

Beste Tynos,

jammer dat het een korte review is waar niet alle aspecten van de TV in worden uitgelicht. Zo geef je bij de minpunten aan dat er fel licht is wanneer de woonkamer niet verlicht is. Dit heb je verder niet toegelicht in je review. Verder spreek je niet over de beeld- en geluidskwaliteit van deze tv. Verder ervaar ik bv dat het netsnoer erg kort bij de OLED48CX is wanneer de tv verder van een wandcontactdoos staat of hangt.

Zou je de review nog iets willen uitbreiden met jouw ervaringen mbt bovenstaande?
Is dit de standaard voor tests van het testpanel?