AVM Fritz!Repeater 3000 (Internationale versie)

€ 97,52
Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 3Gbps - Bekijk alle specificaties

AVM Fritz!Repeater 3000 (Internationale versie) Review

delpit 21 januari 2021, laatste update op 21 januari 2021, 382 views Product gekocht

AVM Fritz!Repeater 3000 (Internationale versie)

Ik heb een Mesh netwerk opgebouwd met twee Fritz!Boxen en drie FRITZ!Repeaters waarvan twee 3000 exemplaren

Pluspunten

• Hardware Kwaliteit is prima
  • Interface is goed

Minpunten

• Mesh installatie instabiel
  • Erg veel valse DFS (Radar) problemen
  • Bereik is uiteindelijk matig

Beheerbaarheid Score: 3
In het verleden had ik goede ervaringen met AVM routers. Vandaar dat ik in mijn nieuwe woning weer gekozen had voor een paar routers en repeaters van dit merk om een mesh-netwerk in te richten.

Over zaken als de interface en dergelijke heb ik niets te klagen, maar als stabiel Mesh systeem is het gewoon zwaar ondermaats. Continu gedoe met DFS meldingen die zeker sinds 7.20 alleen maar erger zijn geworden. De consequentie van dit gedrag is dat continu de 5Ghz verbinding tussen de repeater en de router wordt uitgezet, het apparaat terugvalt naar 2.4Ghz en daarmee het verkeer instabiel en/of traag wordt. Aanvullend probleem is dat op het apparaat sinds Wifi-5 alleen autokanaal te selecteren is en geen vast Wifi-kanaal meer en voor het tweede 5Ghz kanaal alleen kanalen boven de 100.

Daarnaast is de ondersteuning inmiddels ook gewoon waardeloos te noemen. Vanuit events/gebeurtenissen kunnen de help-pagina's bereikt worden. Helaas verreweg het overgrote deel van de hulp-pagina's zijn of leeg of "pagina niet beschikbaar". Kortom, onbruikbaar.

Kortom, in essentie onbruikbare mesh-repeater. In theorie leuk, maar in de praktijk instabiel en vaak erg traag. Zeker voor de prijs van het apparaat gewoon ondermaats.

Ik begrijp dat DFS verplicht is, maar heb het idee dat het bij AVM gewoon niet goed werkt. Zeker aangezien het sinds 7.20 in mijn beleving een stuk erger is geworden dan daarvoor.

Heb jij ook een AVM Fritz!Repeater 3000 (Internationale versie)?