Seagate Barracuda Compute 3,5", 8TB

Specificaties 8TB • 3.5" HDD (SATA-600) • 5.900rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate Barracuda Compute 3,5", 8TB Review

TheMaurice 21 januari 2021, 70 views Product gekregen

Seagate Barracuda Compute 3,5", 8TB

Het is oppassen om NIET deze HDD te gebruiken bij software RAID zoals ZFS. "the rebuild of a 1 4TB disk out of 8 disks ZFS array tooks 16 hours with CMR/PMR, it took 9.5 *days with an SMR drive. Not just Bad, but Hyper-

Pluspunten

• Zachte prijs

Minpunten

• SMR
  • Gebrekkige informatie over SMR
  • Erg lage schrijfsnelheid door SMR
  • Groot risico voor ZFS/Btrfs et cetera

Het is oppassen om NIET deze HDD te gebruiken bij software RAID zoals ZFS. Door onduidelijke en gebrekkige informatie vanuit Seagate had ik bijna enkele van deze HDD's gekocht voor mijn ZFS raidz3 pool, echter kwam ik er gelukkig op tijd achter hoe de SMR technologie van deze HDD data de schrijfsnelheid dusdanig vertraagd dat je bij een "rebuild" van je pool van HDD's een factor van potentieel 10 langer kunt wachten. En dat in juist de tijd dat je HDD pool in de meest kritieke en kwetsbare toestand is, namelijk 1 of meerdere HDD's zijn overleden en de andere HDD's+de nieuwe HDD moet grotendeels opnieuw geschreven worden.

Heb jij ook een Seagate Barracuda Compute 3,5", 8TB?