1 review

Sharkoon X-Rest Pro headset standaard

€ 10,50
Specificaties Overig - Bekijk alle specificaties

Sharkoon X-Rest Pro headset standaard Review

Rooieduvel 29 juni 2021, laatste update op 29 juni 2021, 219 views

Sharkoon X-Rest Pro headset standaard

De Sharkoon X-Rest Pro: een headset standaard die doet wat het moet doen. Zorgt ervoor dat je bureau er netjes uit ziet en dat kabels netjes over je bureau lopen. Een no-nonsense accessoire zonder fratsen, dus ook geen RGB. Dat kan voor sommigen een minpunt zijn.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stevig
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Wellicht saai uiterlijk voor sommige mensen

Allereerst wil ik Sharkoon bedanken voor het beschikbaar stellen van deze headset stand.

Wellicht heb je wel eens van deze fabrikant gehoord: Sharkoon. Deze fabrikant is actief sinds 2003 en zet diverse producten op de markt. Deze producten zijn voornamelijk gericht op gamers maar ze brengen bijvoorbeeld ook adapters uit om apparaten op je computer aan te sluiten. Persoonlijk kende ik deze fabrikant van de externe behuizingen en de SATA/IDE naar USB converters. Zo heb ik de data van menig harde schijf weten te redden. Tegenwoordig hebben ze toetsenborden, muizen, audio oplossingen, headsets, voedingen, kasten en zelfs stoelen en complete bureaus.

Wat je wellicht niet zou verwachten is dat het bedrijf ook een headset stand in het assortiment heeft zitten. Wel zo handig want je wilt je headset toch ergens kunnen opbergen in plaats van elke keer maar op je bureau laten liggen. Het kan wel maar netjes is het zeker niet. Deze standaarden zijn in alle soorten en maten te vinden met de meest uiteenlopende functies. Zo kan het zelfs zijn dat er een lader in verwerkt zit en RGB, want dat staat natuurlijk 10 keer beter.

De variant die we vandaag gaan bekijken is de X-Rest PRO, een headset stand die slechts €10,- moet kosten. Maar wat je voor dat geld krijgt (hint: geen RGB) dat lees je in deze beknopte review.

Terug naar boven

Voordat we een blik gaan werpen op de headset stand, eerst even de specificaties.

Mocht je informatie of specificaties willen bekijken, bezoek dan vooral de pagina van Sharkoon

Tijd om het product er eens bij te pakken.

De doos in in het wit en het zwart uitgevoerd waarbij de zijkant zwart is en de voor- en achterkant wit. Op de voorkant van de verpakking treffen we een foto aan van de headset standaard. Bovenin zien we het merk en de naam terug. Links zijn twee afbeeldingen geplaatst van het product terwijl het gebruikt wordt. Onderin zijn nog een paar eigenschappen genoemd. Draaien we de verpakking om dan zien we de specificaties in vijf verschillende talen: Engels, Duits, Russisch, Chinees en Japans.

De doos maken we aan de bovenkant open. Eenmaal open zien we een hoop bubbel plastic. Halen we alles uit de doos dan zien we ijzerwerk wat netjes verpakt zit. Ook is er nog wat wits te zien maar door het plastic heen is het niet echt duidelijk. Dit is ongeveer alles wat nodig is om de X-Rest PRO in elkaar te zetten.

Als we dan alles uit het plastic halen, zien we pas goed wat we hebben. Er is een stuk metaal wat in allerlei bochten gebogen is en een stuk metaal die omwikkeld met wat rubber. Verder vinden we ook nog een klein zakje met wat onderdelen. Maken we dat open dan zien we de minuscule handleiding, twee clips en een plaatje. Waar deze voor zijn zien we verderop. Meer is er niet van te maken.

Terug naar boven

Tijd om alle onderdelen er eens bij te pakken en het geheel in elkaar te zetten.

Het in elkaar zetten van deze set is eigenlijk niet moeilijk en iedereen moet dit wel kunnen. Je pakt de twee stukken metaal en schuift deze in elkaar. Daarmee is eigenlijk het grootste deel al wel in elkaar gezet. Wat we vervolgens doen is het grote plaatje wat bij de handleiding zat plaatsen tussen de beugel van de houder zelf. Hier staat niet alleen het logo op maar zorgt er ook voor dat het geheel geklemd wordt en dat de kabel van de headset zelf netjes geleid wordt. Deze kan eigenlijk niet meer in de weg zitten hierdoor.

Dan hebben we nog de twee kleine klemmen over die ook in het zakje zaten. Deze kunnen makkelijk op het rubber geduwd worden. Deze klemmen zorgen er voor dat de kabel niet in de weg kan liggen maar gewoon netjes via een bepaalde plek loopt die je zelf bepaalt. Wilt je deze meer in het midden hebben dan is het een kwestie van de clip wat verplaatsen naar het midden toe. Kind kan de was doen.

Het eindresultaat: een standaard die er wellicht wat "saai" uit ziet maar die wel gewoon zijn werk doet. Zo heb je niet alles over je bureau liggen maar is het netjes opgeruimd. Geen RGB maar dat kun je ook niet echt verwachten voor die prijs

De clips die we eerder geplaatst hebben dienen als kabelbegeleiding. En dit werkt heel makkelijk: pak een kabel van je headset of je muis en duw deze door de opening van de klem. Zo kan de kabel niet zomaar alle kanten uit schieten. Je kunt eventueel de klem wat verder dicht knijpen als je dat zou willen. Let er wel op dat de kabel niet te dun is, anders kan hij nog los schieten en heeft de klem geen effect.

Terug naar boven

Een review van een headset stand. Je zult het niet vaak tegen komen. Er zijn verschillende uitvoeringen te vinden op de markt en die kunnen zo goedkoop of duur zijn als je zelf wilt. Afhankelijk van de features wordt de prijs ook bepaald. Wil je meer RGB (want 20% beter geluid op je headset) dan zul je er ook voor moeten betalen. Maar soms hoeft het alleen maar functioneel te zijn en dan hoeft het product ook niet zoveel te kosten. Dat is dus ook het geval met deze X-Rest PRO headset stand.

Kort maar krachtig: de onderdelen zijn makkelijk en snel te monteren en de stand doet wat het moet doen: het zorgt er voor dat je headset netjes hangt in plaats van op je bureau ligt. Als bonus zitten er nog kabelgeleiders op maar dat is het dan wel. Geen RGB, geen software, geen fratsen. En dat voor een betaalbare prijs van €10,-. Daarvoor is hetzelfde bijna niet te halen in China. Zou je toch iets tegen komen, dan duurt het wel even voor je het in huis hebt. Deze stand heb je dan wel snel in huis. Enig nadeel wat ik kan bedenken: hij kan er voor sommige mensen net iets te simpel uit zien. Maar wil je meer, dan moet je toch wat meer geld uitgeven.

Al met al: een nette accessoire voor weinig geld!

Mocht je op- en/of aanmerkingen hebben of iets te vragen, dan hoor ik het uiteraard graag. Vond je dit een leuke review, dan hoor ik het dit natuurlijk ook graag. :) Het motiveert mij om nog meer reviews te maken.

Terug naar boven

Heb jij ook een Sharkoon X-Rest Pro headset standaard?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.