LG SL9YG

Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG SL9YG Review

Gravano 20 januari 2021, laatste update op 20 januari 2021, 226 views Product gekocht

LG SL9YG

Erg mooi design groot en straalt kwaliteit uit. Veel ingebouwde speakers en los een draadloze Subwoofer. Erg prachtig geluid met erg veel power. Er zit geen HDMI kabel bij. Het is aangeraden om een HDMI 2.0 kabel te kopen en gebruiken om het maximale geluid uit de Soundbar te halen.

Pluspunten

• Groot en erg mooi design
  • Veel power
  • Uitstekend geluid
  • LG SPK8(-S) Achter-Speakers werken ook bij deze LG SL9YG Soundbar
  • Met de LG Wifi Speaker app kun je geluid instellingen aanpassen
  • Zeer hoge kwaliteit
  • Google Assist & Chromecast (Dus oa. bijv. nummers op je mobiele telefoon draadloos afspelen op de soundbar)
  • Dolby Atmos

Minpunten

• Er word geen HDMI kabel bij geleverd
  • Display lampje blijft aan

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de LG SL9YG al paar maanden in gebruik ik ben er zeer tevreden mee. Het geluid is fantastisch en van hoge kwaliteit. Er zit erg veel power in de soundbar en in de Subwoofer.
De soundbar is vrij groot (Lengte 1.22 meter) dus zorg voor aanschaf dat die wel op je Tv-meubel past.
Er staat bij de gebruiksaanwijzing ook bij hoe je de Soundbar aan de muur kunt bevestigen mocht je daar behoefte aan hebben.
Bij de soundbar heb ik een "65 inch Tv en daar past en staat die perfect bij. De soundbar is ongeveer even lang als de Tv.

Er word helaas geen HDMI kabel bijgeleverd. (Er zit wel een optische kabel bij.) Het is zeker aan te raden om bij deze soundbar een HDMI 2.0 kabel te gebruiken. Zo haal je het beste haalbare geluid uit de soundbar.

Ook word er een kleine afstandsbediening bij de soundbar geleverd. Je kunt daarmee ook de geluidsinstellingen aanpassen en kiezen uit een aantal voor- geprogrammeerde geluids-profielen. Ik heb mijn soundbar altijd op "Movie" mode staan. Voor mij geeft dat het mooiste en beste geluid.

De Subwoofer volume heb ik +3 staan, De volume van de Achter-speakers van de LG SPK8(-S) op +6 staan. Dit is het beste geluid voor mij naar mijn eigen voorkeur. (Iedereen kan hierin verschillen van mening.)
Het kost wat maar is de prijs zeker waard.

Met deze soundbar haal je echt kwaliteit in huis en ik vind dat daar best wat voor betaald mag worden.
Ik raad dit product 100% zeker aan.

Aansluiting:
Een HDMI 2.0 kabel aansluiten aan de "HDMI ARC OUT" uitgang van de soundbar en aan de HDMI ARC ingang van de Tv. De stekker van de soundbar in het stopcontact Tv aan soundbar aan.
De Subwoofer is draadloos en maakt automatisch verbinding met de soundbar.

HDMI (ARC) ingang:
Als je Tv een HDMI (ARC) ingang heeft verbind dan de soundbar met die ingang. Hierdoor maakt de Tv bij elk apparaat dat verbonden staat met de Tv automatisch verbinding met de soundbar.
(Bijvoorbeeld mocht je een Playstation, een Blu-ray speler en een Tv-kastje allemaal tegelijk hebben aangesloten aan de Tv dan maakt de Tv automatisch verbinding met de soundbar zodat bij elk apparaat het geluid uit de soundbar komt.)

Google Home Instellen:
Nadat je de Soundbar aan de Tv hebt aangesloten dan download je met je telefoon de Google Home app
In de Google Home app voeg je een nieuw apparaat toe. Kies de soundbar en je hoort een geluidje zodra de Google Home app is verbonden met de soundbar.
Nu is je soundbar verbonden via Wifi aan je thuis netwerk.

LG Wifi Speaker app:
Ook erg handig om op je telefoon te installeren is de LG Wifi Speaker app. Met deze app kun je het geluid van de soundbar aanpassen naar je eigen smaak.
Er zijn vele opties met deze app die erg handig, overzichtelijk, duidelijk en bruikbaar zijn bijv. nachtmodus aan/uit, Surround sound aan/uit, wisselen van geluids-profielen en volume regelen van individuelen speakers.
Deze instellingen kun je ook aanpassen met de geleverde afstandsbediening maar het is met de LG Wifi Speaker app veel makkelijker en duidelijker.

LG SPK8(-S):
Als extra optie kun je deze achter-speakers aanschaffen. De LG SPK8(-S) zijn achter-speakers die bedraad verbonden zijn aan een receiver en de receiver maakt draadloos automatisch verbinding met de LG SL9YG soundbar.
Dit geeft een wat voller geluid in je kamer en een echte Surround sound beleving. Vooral een meerwaarde van geluid met Gamen en Dolby Atmos & Dolby Vision Films en Series.
Handig om te weten is dat je hiervoor op de soundbar de "Surround-Sound optie" wel moet aanzetten. Dit kan via de LG Wifi Speaker app, maar kun je ook met de geleverde afstandsbediening doen door de (equaliser knop 3 seconde ingedrukt te houden. Je ziet dan op het display van de soundbar "ON-Surround" staan.)

Nog een paar punten:
Als de soundbar aan staat dan is het display van de soundbar altijd aan. Op zich wel jammer vooral in het begin was dat ff wennen. Maar nu stoort het me niet meer.
Als je de soundbar uit zet door op de power knop te drukken van de afstandsbediening dan gaat het Display licht uit maar dan blijven de lampjes boven op de soundbar nog branden.
Ik kwam er later achter dat als je de Power knop op de afstandsbediening 3 seconde ingedrukt houd dat dan ook de lampjes aan de bovenkant van de soundbar uit gaan.
Mocht je de LG SPK8(-S) achter-speakers erbij hebben of plannen hebben om hem te kopen, probeer dan de receiver van dit apparaat zo dicht mogelijk bij de soundbar te plaatsen. Ik heb hierdoor nooit geluid uitval of storing ervaren.

Heb jij ook een LG SL9YG?