Veho MR7

€ 79,95
Specificaties Mono met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

Veho MR7 Review

spiritrulez 20 januari 2021, laatste update op 20 januari 2021, 784 views Product gekocht

Veho MR7

Best een leuke speaker, als je hem voor de juiste prijs kan vinden. Formaat is kleiner dan door mij verwacht. De retro look spreekt mij erg aan, voelt ook stevig aan.

Pluspunten

• Compact
  • Looks

Minpunten

• Weinig lage tonen
  • 70 euro is te duur

Muziekweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 2
Mid- en hoogweergave Score: 4
Deze bluetooth speaker gekocht via vakantieveilingen.nl. De veiling gewonnen voor 27 euro; na alle extra kosten was ik 38,45 kwijt.

Voor dat bedrag ben ik goed tevreden met dit product. Heb het gekocht in een opwelling en was dan ook in de veronderstellingd dat deze speaker groter zou zijn dan hij daadwerkelijk is. Direct gevolg daarvan is dat de basweergave van deze speaker daardoor tegenvalt.

Midden en hoog klinkt niet schel en vrij natuurlijk naar mijn idee. Er valt ook nog wel wat winst te behalen door hem tegen een muur te plaatsen; door de reflectie klinkt hij wat beter dan midden in een ruimte. Verder voelt hij erg stevig aan (de buitenkant van het apparaat is aan drie van de zes kanten uit aluminium opgetrokken), alleen de toetsen voelen bij het indrukken een beetje cheap. Ze werken echter allemaal naar behoren met mijn LG G7 Android telefoon (play/pause, previous, next en volume).

Zelf heb ik deze speaker gekocht voor in de badkamer en daarvoor volstaat hij wat mij betreft; ik zou hem echter niet aanraden aan kritische luisteraars als speaker om de hele dag naar te moeten luisteren in bijvoorbeeld een kantoorruimte. Verder zou hij stof en spatwaterdicht zijn; wat voor mijn gebruik ideaal is.

Met de wetenschap dat ik er 38,45 aan uit heb gegeven ben ik goed tevreden met de speaker. Wanneer ik er 100 euro of zelfs meer voor had moeten betalen had ik hem echter teruggestuurd; dan zijn er beter klinkende alternatieven (met name kwa de weergave van lage tonen). Op Vakantieveilingen zag ik zelfs dat de "normaalprijs" richting de 200 euro gaat. Daarin sluit ik mij aan bij mijn collega-reviewer: dat is deze speaker gewoonweg niet waard.

In de pricewatch staat hij momenteel met 3 verschillende prijzen er in; 70 euro, 190 euro en 230 euro; ik had er niet meer dan 70 aan willen besteden.

Oh en in de categorie: voor het geval dat iemand het wil weten:
- LED is blauw bij bluetooth verbinding en kleurt paars wanneer je een lader aansluit.
- Op het riempje staat het woord "mode" .
- Bijgeleverd zijn een USB micro naar A kabeltje en een 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack kabeltje.

Heb jij ook een Veho MR7?