1 review

EVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming

Specificaties Max. 1,8GHz • GDDR6 • 3x DP, HDMI, USB type-C - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming Review

b0b1991 20 januari 2021, 73 views Product gekocht

EVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming

Deze RTX2080 heeft goede prestaties maar kan wel erg luid zijn en de software is niet je van het.

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Minimalistisch design
  • RGB

Minpunten

• Luid
  • Software niet helemaal top
  • RGB kleuren moeilijk af te stellen

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Prima videokaart, speelt WoW op 2560x1440p op ultra bijna overal op 144fps, daarnaast speelt hij andere spellen ook prima op QHD.

Een van de dingen die mij gelijk op viel is dat de GPU vrij warm word, zonder de X1 software loopt hij snel op naar 88 graden celsius en dit is naar mijn mening veel te hoog. Daarnaast heeft de kaart een beveiliging dat als de 88 graden behaald word de fans opspinnen naar maximale snelheid om snel te koelen echter word de max temperatuur van de GPU software matig bijgesteld naar 87 graden voor max opspinnen en hierna naar 86 graden en ga zo maar door, dit had als gevolg dat ik op een gegeven moment bij 76 graden constant de fans op max RPM had draaien en dat maakt heel veel lawaai.

Nadat ik de koelpasta van de kaart heb vervangen werd hij gereset naar 88 graden (om de een of andere reden) zonder software hetzelfde gedaan en ja hoor binnen een maand weer de fans op max. RPM..

Nu de X1 software geinstalleerd en bij 83 graden gaat de clocksnelheid nu naar beneden. Echter is de software wel een beetje buggy, bij het casten van Spells in WoW heb ik some een FPS drop (Kleine lagspike) Dit is zonder de software niet aanwezig.

Verder krijg ik niet de juiste tint groen in gesteld op de verlichting van de kaart die bij mijn build past, maar dit is verder niet van cruciaal belang.

Over het algemeen preseteert de kaart goed, ziet er mooi uit, is niet een UNIT van een kaart en de service van EVGA is gewoon erg goed.

Ik zou de kaart niet snel zelf nog een keer aanschaffen ivm de matige software.

Heb jij ook een EVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming?

Vraag & Aanbod