Huawei Watch GT 2 Sport (46mm) Zwart (Zwart)

€ 94,28
Specificaties Android, iOS compatibel en 41g - Bekijk alle specificaties

Huawei Watch GT 2 Sport (46mm) Zwart (Zwart) Review

EGI1965 20 januari 2021, 522 views Product gekocht

Huawei Watch GT 2 Sport (46mm) Zwart (Zwart)

De beste smartwatch die ik tot nu tegengekomen ben

Pluspunten

• Batterijduur: gaat meer dan 2 weken mee
  • waterdicht
  • Stevige bouwkwaliteit (beste van alles wat ik gehad heb)
  • bellen via horloge
  • Hartslagsensor kan uitgeschakeld worden

Minpunten

• Geen personalisatie zoals bij Android Wear

Dit is mijn 5de smartwatch. Ik heb o.a. LG tot het ongekende Powerwatch-X gehad. Geen enkel van die horloges leefde langer dan 6 maanden (sommige kraakten zelfs op minder dan 3 maanden). Ik mountainbike veel en de meeste smartwatches houden daar duidelijjk niet van.

De GT2 heb ik van enkele weken nadat Huawei dit model op de markt bracht. Toen was de app niet eens Android 10 ready, maar dat heeft Huawei helpdesk direct verholpen.
- Scherm is nog steeds onbekrast en niet gebarsten, al ben ik al vaak met het horloge aan gecrashed.
- Nog steeds waterdicht (Powerwatch claimed dat wel, maar na 1 maand waren die al lek door de crashes - ik heb er 3 onder garantie mogen omruilen en de 3de is weer lek).
- Als je het scherm alleen activeert bij indrukken v.e. toets en de hartslagsensor de-activeert gaat de batterij langer dan 2 weken mee, want ik haat het dat die dingen continue moeten opladen.
- De 46mm versie heeft ingebouwde microfoon en luidspreker. Handig als je op de fiets zit: je kan quasi handenvrij antwoorden zonder je telefoon te moeten zoeken. En het werkt vlot samen met vb bluetooth in de auto.
- Er is optie muziek te spelen via horloge. Gebruik ik niet: de geluidskwaliteit is prima voor bellen, maar bij muziek wil ik toch graag iets wat beter klinkt.
- Het bandje is van silicone, maar nog steeds het originele, dus stevig.
- Het horloge heeft 4G interne Flash. Het zou fijn zijn als je die voor alle bestanden kan gebruiken en niet alleen audio. Dan kan je backup aan je pols mee nemen: kleinste kans dat je die verliest.
- De watchfaces zijn beperkt en je kan die niet - zoals met Android Wear - personaliseren. Mij interesseren tijd, datum, batterijlevel van GSM & horloge en liefst wil ik daarvan de font size kunnen instellen.
- Firmware update start niet automatisch, je moet de app opstarten.
- De app vraagt altijd GPS aan te zetten: storend. ik zet die constant uit en wil dat zo houden. Als de vraag enkele keren met "Nee" beantwoord is zou de software dat mogen onthouden (er wordt constant gesproken van AI maar dit is te oubollig voor woorden).

Heb jij ook een Huawei Watch GT 2 Sport (46mm) Zwart (Zwart)?

Ik deel jouw positieve ervaringen met deze smartwatch. Waar veel gebruikers tegenaan lopen is, dat de software flinke gebreken vertoont. Het horloge meet geheel onafhankelijk jouw stappen, hartslag, route enz. redelijk nauwkeurig. Maar zodra de gegevens gesynchroniseerd worden met de smartphone gaat het mis. Het horloge geeft aan dat ik 6.000 stappen heb gezet die dag, maar de App op de smartphone hanteert een eigen telling en geeft aan dat ik 10.000 stappen heb gezet. De statistieken van de App zijn hierdoor waardeloos.

Huawei wordt op die bijzondere telling door de App al jaren aangesproken. Snel via een update op te lossen zou je denken.
De kwestie sleept inmiddels al bijna 3 jaar.