Bosch BGS7PRO1

Specificaties Zakloze slede-stofzuiger - Bekijk alle specificaties

Bosch BGS7PRO1 Review

peter.vandijck 19 januari 2021, 4.606 views Product gekocht

Bosch BGS7PRO1

Prima stofzuiger met hoge zuigkracht incl ruime set aan accessoires.

Pluspunten

• hoog zuigvermogen
  • goede prijs/kwaliteit
  • veel accessoires
  • stil

Minpunten

• zwak systeempje om steel te bevestigen aan slede (opbergen)

Inmiddels enkele weken in gebruik. Degelijke stofzuiger met een ruime set aan accessoires.
De zuigkracht is meer dan behoorlijk, op maximum is het vaak te veel zelfs, maar je kan hem makkelijk regelen naar een lager vermogen. De borstel met roterende rol vinden we minder bruikbaar, we houden het bij de traditionele borstel (maar je krijgt ze er dus alle twee bij). Het mechanisme om de steel (bij opbergen) in de slede in te klikken is wel wat zwak; als je hier niet zorgvuldig mee omgaat, zal het snel afbreken vrees ik, maar dat is op zich niet functioneel voor het stofzuigen (enkel voor opbergen).
De slede rolt ook mooi over de vloer. Ik mis wel een handvat aan de bovenzijde om hem even op te tillen (om bv over de kabel heen te zetten).
Gezien het hoge zuigvermogen vind ik dat hij in verhouding erg stil is!
De adviesverkooprijs is eerder rond de €450, maar wij hebben hem gekocht bij iBood (eind dec 2020) aan €299,95. Er was op dat moment ook nog een cash-back van Bosch > we hebben inmiddels bericht gekregen van Bosch dat deze is goedgekeurd, dus ontvangen we nog eens €50 retour!
€450 had ik wel wat veel gevonden voor een traditionele sledestofzuiger, maar voor €250 is het hoe dan ook een topdeal! En je krijgt ook nog eens 10 jaar garantie op de motor, dus dat geeft extra zekerheid!

Heb jij ook een Bosch BGS7PRO1?

Hoi,

Ik heb inmiddels dezelfde (en ook via Ibood) gekocht. Prima apparaat.

Er zit 1 accessoire bij waarvan ik echt geen idee heb wat het moet doen. Weet jij dat toevallig?

Plaatje bij Russische winkel.
Dat is volgens mij om boorgruis af te zuigen als je een gat gaat boren in de muur.
Grappig, zou inderdaad best kunnen. Ik zal het eens uitproberen. Best vreemd dat dat ding nergens in de handleiding terugkomt.