Philips Fidelio X2HR (Zwart) Review

Tau68 19 januari 2021, laatste update op 20 januari 2021, 921 views Product gekocht

Philips Fidelio X2HR (Zwart)

Goede en lekker zittende open koptelefoon met een goed geluid.

Pluspunten

• Goed geluid, gebalanceerd
  • Zit lekker

Minpunten

• Beste geluid niet via de telefoon

5 van 5 sterren (Uitstekend)
Na heel veel goedkope en draadloze koptelefoons, deze aangeschaft. Met opzet geen noise cancelling en draadloos. Deze open koptelefoon met (hele) lange draad zit heel lekker (kan gewoon de hele dag op je hoofd zitten). Doordat de koptelefoon open is, drukt het geluid nooit te hard op je oren, je wordt niet moe van het geluid.. En als iemand iets tegen je zegt, hoor je dat gewoon. De bas is mooi, hoge tonen duidelijk en middentonen prima. Wel is het geluid minder goed (ieler) als je hem op een mobiele telefoon aansluit. Als je hem op een goede versterker aansluit (in mijn geval een Denon AVR-X2600H), klinkt het allemaal veel beter. Ik gebruik hem vaak op de laptop en dan is het geluid goed genoeg. De prijs van deze koptelefoon is nu ook goed. Ik zou niet gauw €300,- uitgeven voor een koptelefoon, maar ik kon deze in de aanbieding voor €130,- kopen in de Philips personeelswinkel. Met thuiswerken is dit een ideale koptelefoon.
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Philips Fidelio X2HR (Zwart)?

Hoe is het geluid t.o.v. andere (Philips) headphones? Heb je bijv. al eerder een Fidelio koptelefoon gehad?
Dit is mijn eerste Fidelio koptelefoon. Ik heb Philips SHB3075 (bluetooth) gebruikt, klinkt veel doffer. De SHB9850NC is ook wel goed, maar zit minder lekker (na een uurtje gaat die echt af), geluidsdruk is hoger (bij gelijke geluidssterkte). De Philips SHL3300 komt nog het dichtst in de buurt, maar zit minder lekker. Ook het geluid is minder gedetaileerd en ruimtelijk. Ook heb ik een HyperX Cloud II, dit zit beter dan de ander drie. Alleen is het geluid minder open. Bij de Fidelio lijkt het geluid gewoon verder van je oren te klinken, meer surroundachtig en daardoor kan je langer luisteren. Helaas kan ik hem niet vergelijken met een goede Sennheiser, Bose, Sony, etc.