Apple MacBook Pro 2017 15,4", i7 2,9GHz, 512GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

€ 1.149,-
Specificaties 15,4" • 2880x1800 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro 2017 15,4", i7 2,9GHz, 512GB ssd Spacegrijs (Qwerty) Review

marijn01405 19 januari 2021, laatste update op 19 januari 2021, 125 views Product gekocht

Apple MacBook Pro 2017 15,4", i7 2,9GHz, 512GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

Mijn laatste Macbook?

Pluspunten

• design

Minpunten

• batterijduur
  • warmte
  • geluid van koeling
  • prijs
  • Alleen USB-c

De laptop oogt mooi, maar is niet zo'n beest vergeleken bij zijn voorgangers uit 2013 en 2015.
Bij het multi-tasken (en voornamelijk i.c.m. Outlook en OneDrive), loopt de laptop snel warm en de batterij leeg.
Ook de touchbar biedt meer ellende dan voordeel. Wie zit er niet continue met de langere vingers te dicht op de 'back' button in een browser of de 'Siri' button aan de rechter zijde?

De rand aan de onderzijde heeft scherpe punten, waardoor je hier je handen aan kan openhalen.

De prijsverhoging is achteraf niet te rechtvaardigen, zeker ook gezien de onmogelijke zelf uit te voeren upgrade.
Als Apple terug gaat naar het oude model, iets dikker maar wel zelf uit te bereiden, dan kom ik mogelijk nog terug.

Voor nu is de MacMini een betere keuze, op 1/3 van de prijs en net zo mobiel.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2017 15,4", i7 2,9GHz, 512GB ssd Spacegrijs (Qwerty)?

Sws moet je die balk even aanpassen (siri eruit gooien), moet zeggen dat ik er geen issues meer mee heb.

Waarom je overigen geluid als minpunt aangeeft is mij een raadsel. als je fan lawaai bedoelt, ben ik het niet met je eens. Als je audio bedoelt is bijna niemand het met je eens. De macbooks staan juist bekend als apparaten met hele goede speaker ontwerpen. Breed spectrum, helder en vrij hoog volume.
Klopt, ik heb Siri er ook uitgegooid, dat scheelt inderdaad.
De backbutton bij internetbrowsers zit nog wel eens storend onder mij vingers.

Audio is inderdaad goed, daar heb ik geen problemen mee. Maar als de ventilatoren gaan draaien, dan komt er best veel geluid vanaf, simpelweg omdat de 'uitlaat' alleen goed werkt als deze niet in de weg wordt gezeten door de onderzijde van het opengeklapt beeldscherm.
Ik heb de tekst van het minpunt gewijzigd.

[Reactie gewijzigd door marijn01405 op 19 januari 2021 10:41]

Als ze überhaupt gaan draaien. Ik gebruik de mijne vrij intensief voor werk (heb standaard zo'n 100 tabs open in safari), Dus kubernetes en docker virtuele machines, verschillende IDE's, YT videos met documentatie en hoor hem eigenlijk nooit. Als ze aangaan dan ben ik echt met serieuze taken bezig die continu vrij veel performance vragen van met name GPU (zoals video rendering en gaming)

Wat bedoel je trouwens met
? Want daar heb ik iig geen last van en kan ook eigenlijk niet, zelfs als ie dicht zit.
Allicht dat Microsoft zijn software verkeerd programmeert voor Apple, maar met name de combinatie van Outlook en cloud document zijn killing. Ik heb daarover al contact gehad met Microsoft en zij met Apple en enkele tests voor hun gedaan, maar dit is nog niet opgelost.
Video of Audio productie ging op het oude 2015 model, met de software van toen, ook zonder problemen. Nu alleen de eerste 5 minuten. Misschien heb ik een slecht model, zit er binnen iets los, waardoor de hitte-afdracht niet goed gaat.

Als het beeldscherm zo beperkt als deze kan, maar toch volledig opengeklapt staat, dan zit de onderkant van het scherm meer voor het ventilatiekanaal, dan in dichtgeklapte staat.
Allicht dat Microsoft zijn software verkeerd programmeert voor Apple
Oh My. Het antwoord is ja. Net als Adobe (acrobat reader en dergelijke). De hoeveelheid resources die Office gebruikt is niet oke. Zelfde geldt voor het aantal instabiliteitsproblemen met de apps. Office 2011 was in dat opzicht de beste versie van office ooit. Nieuwe versies gebruik ik zelf niet meer vanwege dergelijke dingen, maar familie die het wel gebruikt loopt er ook steeds tegenaan dat er dingen niet goed werken.
Dat zou kunnen. Misschien interessant om daar eens naar te laten kijken.
Vanaf de achterkant gezien misschien, Aan de binnenkant en zijkant is er dan juist meer ruimte.

Helpt het qua temperaturen als je het scherm op zo'n moment iets terug kantelt?
"MacMini ... net zo mobiel." vind ik een vreemde vergelijking, gezien dat je bij de MacMini nog een scherm, toetsenbord en desgewenst een muis moet mee "zuilen" voordat je ermee aan de slag zou kunnen.
Klopt, maar de nieuwe policy bij bedrijven is dat deze standaard op ieder bureau aanwezig zijn.
Daarnaast is een muis en toetsenbord, vanwege de beperkte openklap-hoek van het beeldscherm (nog een minpuntje), ook wel nodig bij de Macbook als je iets langer bent. Deze moet dan op een standaard staan om de goede kijkhoogte te bereiken.