Mede8er MED500X 1.5TB Review

Koriel 5 augustus 2010, laatste update op 5 augustus 2010, 4.024 views

Mede8er MED500X 1.5TB

Pluspunten

• Alles Werkt!
  • NAS / FTP
  • Snelle Menu's

Minpunten

• Voorlopig nog niets.

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik ben hier super tevreden over vandaar even een snelle review. Ik hoop hem later aan te kunnen vullen.

Een maand geleden heb ik bij de Media Markt de Playon HD! 1TB gekocht samen met de Wifi-N dongle.
Dit apparaat draaide weliswaar goed maar er zaten toch nog wat afspeelproblemen bij. Bepaalde files werden niet goed herkend, audio synchronisatie was niet optimaal en de wifi-n draaide ook niet echt goed. Killa Sample (Bird Scene) haperde ook behoorlijk. Dit apparaat na ongeveer 10 dagen weer ingeleverd bij de MM ( geweldige service... gewoon proberen !!)

Gisteren kreeg ik het weer op mijn heupen en ging de stad in om een LaCie speler te kopen bij de Paradigit, uitverkocht.. en eindigde ik weer bij de MM. Daar eigenlijk zonder goede onderbouwing de Mede8er gehaald voor 239 euro. (Ik had dermate veel reviews op Tweakers gelezen en er stond mij wel bij dat de Mede8er gebruikers er erg tevreden over waren )

Het apparaat wordt compleet geleverd, alle snoeren stekkers etc zitten erbij. Bij het uitpakken valt er meteen een printje van de leverancier uit met instructies over het updaten van de firmware en een 070 nummer van de helpdesk. Aansluiten was dan ook snel gepiept. HD formatteren, firmware updaten en gaan !!

Ik vind de Mede8er minder mooi dan de PlayOnHD, het design is niet zo strak met toetsen aan de voorkant. De bouwkwaliteit is goed te noemen.

Het menu, erg basic maar ivm de PlayON super snel. Zelf vind ik het menu redelijk werken, maar bij bepaalde acties zoals het kopieren van files vanuit het netwerk is het toch even zoeken met welke toesten op de afstandsbediening het zou moeten werken. Erg intuitief kan ik het menu bij de wat "gecompliceerde" acties dus niet noemen. Alle standaard functionaliteit ( afspelen films, foto's) Is wel erg simpel. Mijn vrouw lukte het iig in een keer ;-)

Alles wat ik er tot nu toe tegen aan heb gegooid wordt zonder problemen afgespeeld. Blue Ray, mkv, Killa Sample, streamen via het netwerk ( Sweet homeplug ) Divx, MPG, MP4 (youtube download).

Ik heb de FTP en SAMBA functionaliteit aangezet. IK had ca 700G aan films, die heb ik dmv een USB HD overgezet. Kopieren via het netwerk gaat ietwat langzaam 1-4 mb/s. Voldoende om een Avatar MPG bestand van 13G zonder problemen te streamen iig.
/ Ik moet als ik weer thuis ben eens goed naar het netwerk kijken. Nadat ik deze review had geschreven ben ik ook wat files gaan uploaden van mijn PC via het netwerk. Ik was niet enthusiast over de snelheid die ik uiteindelijk haalde, na een uurtje was de snelheid tot onder .5mb/s gedaald. Via FTP bleef ik rond de 1.5mb zitten. Dit kan aan mijn homeplug verbinding liggen of aan de Mede8er, later dus testen met een laptop.
Bij de beschrijving wordt ook de NAS functionaliteit aangehaald met de kanttekening dat de transfersnelheden niet vergelijkbaar zullen zijn met een echte NAS.

Verbruik, geen idee.. boeit mij niet

Geluid, ik hoor het niet.

Afsluitend, niet echt mooi, voor mij een hele goede functie set, en het belangerijkste, ALLES wordt afgespeeld zonder synchronisatie of hicups.

/Edit, wat toegevoegd en hier en daar wat typo's verbeterd. ( er zullen er vast nog wel wat inzitten )

• Philips HD TV

Heb jij ook een Mede8er MED500X 1.5TB?

weet jij toevallig hoe de birdscene volledig heet?(alleen handig voor HD?)
heb een divco 6600n ben bezig review schrijven alleen nadeel ik heb zelf nog geen hd tv pas als de ouwe sneuveld.
Als je zoekt op Birdscene via google moet je hem wel zien te vinden. Hij staat ook bekend als killa.sampla.x264. Deze scene is inderdaad alleen handig om te testen hoe een mediaplayer omgaat met High Bitrate HD files doordat de file zelfs een erg hoge bitrate bevat met hier en daar een aantal spikes.