TaoTronics SoundSurge 46 (Aluminium, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

TaoTronics SoundSurge 46 (Aluminium, Zwart) Review

cschaake 18 januari 2021, 268 views Product gekocht

TaoTronics SoundSurge 46 (Aluminium, Zwart)

Zocht een goedkope koptelefoon met mic en ANC. Een goede voor 300 euro vond ik iets te duur worden. Deze is maar 100 euro. ANC is verbazingwekkend. Alle omgevingsgeluiden vallen weg.

Pluspunten

• Stevig
  • Goede ANC
  • Bluetooth werkt prima

Minpunten

• Niet helemaal opvouwbaar
  • Werkt niet tijdens opladen

Ik had een oude Beats koptelefoon met ANC. Maar daar viel alleen monotone ruis weg. Als ik de TaoTronics opzet lijkt het net alsof ik in een geluidsarme ruimte sta. Gesprekken van anderen (op 1 meter afstand) vallen weg alsof ze een paar kamers verder plaats vinden. Tijdens schrijven van deze review zit ik op ca. een halve meter van mijn 3d printer welke momenteel aan het printen is. Deze is absoluut onhoorbaar met ANC aan.

Zonder ANC is het geluid erg vlak en hol, dit verdwijnt als ANC aangezet wordt. Dan is het hele geluidssprektrum prima. Een sweep test van 20Hz tot 20Khz geeft eigenlijk geen volume verschil of verstoringen.

Koptelefoon is stevig, valt echt niet zo uit elkaar als sommige andere goedkopere koptelefoons. Hij kan alleen niet heel erg klein opgevouwen worden. Wel kun je de schelpen draaien. Er wordt een vrij grote case meegeleverd.
Pairen gaat vlekkeloos. Er is geen vertraging in het geluid waarneembaar.
Hij kan ook zonder bluetooth gebruikt worden met audio kabel. Opladen gaat via USB3 connector. Jammer is wel dat de koptelefoon uit gaat als hij opgeladen wordt.

Heb jij ook een TaoTronics SoundSurge 46 (Aluminium, Zwart)?