Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

Flowmo 17 mei 2006, 986 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• Precisie
  • Knoppen volledig te customizen
  • Vormgeving
  • Glijdt makkelijk over alle oppervlakken
  • Firmware updates zorgen voor constante verbetering
  • Robuuste behuizing
  • Grote, gevoelige knoppen

Minpunten

• De rubberen randen waar je duim en pink overheen vallen (wen je snel aan)
  • Grote gevoelige knoppen (kan soms een nadeel zijn omdat je per ongeluk een knop in kan drukken.

Ik heb de Copperhead nou al ongeveer een half jaar en na het lezen van onderstaande user review moet ik toch ff een review invullen die op mijn ervaring met de Copperhead gebaseerd is.

Ten eerste, de Copperhead is zowiezo al geen muis voor beginners. Het werken met de muis vergt enige oefening, maar na een tijd, zeg een week, kan je al goed uit de voeten met de Copperhead.

Algemeen:
De prestaties van de muis zijn gewoonweg uitstekend. Hij reageert super precies dankzij de 2000dpi sensor en de 1000hz usb polling rate (de eerste muis die dit standaard heeft). De knoppen zijn heel erg gevoelig, soms misschien wel te gevoelig, maar in ieder geval niet storend. Dit zorgt gewoon voor de ultieme game muis omdat je snel en precies kan reageren. De laser sensor werkt ook op ALLE oppervlakken. Of het nou wit, zwart, mat, glans of zelfs doorzichtig is, de laser werkt altijd. Ik had nog wel eens problemen met mijn vorige muis die niet altijd even nauwkeurig reageerde op sommige oppervlakken.

Ergonomie:
Op de Copperhead zitten aan de zijkant twee rubberen randjes waar je vingers overheen vallen. Dit is het grootste punt waar je aan moet wennen met de Copperhead, omdat je je vingers niet altijd even goed kwijt kunt. Vooral je pink kan zich in het begin een beetje onprettig gaan voelen omdat het een compleet andere manier van vasthouden is dan andere muizen. Het gewicht van de muis is precies goed, niet te licht en niet te zwaar. Er is helaas geen (standaard) mogelijkheid om het gewicht aan te passen. Razer biedt echter wel een toolkit aan waarmee dit kan, alleen vervalt hiermee de garantie wanneer het gedaan wordt. De teflon voetjes zorgen ervoor dat de muis ook lekker glijdt over ieder oppervlak.

Functionaliteit:
De functionaliteit van de Copperhead is erg goed. Op de muis zelf zitten aan de linker en rechter kant 2 extra knoppen, 4 extra totaal dus. Daarvan zijn 2 knoppen de 4e en 5e muisknop geworden, de andere 2 zijn om on-the-fly de gevoeligheid aan te passen. Dus als je met je rocketlauncher in de rondte aan het zwaaien bent, zet je hem op een hogere gevoeligheid voor snellere reacties. Wil je echter, je totale headshot score omhoog helpen, dat zet je hem op een lagere gevoeligheid zodat je pixelprecies tussen zn ogen kan mikken.
Met de bijgeleverde software kan je ook alle knoppen programmeren, dus hij is zowel links als rechtshandig te gebruiken.

Vormgeving:
De vormgeving van de muis is erg gaaf. De blauwe verlichting in de muis geeft echt een speciaal tintje aan de muis. Op de muis zelf zit ook nog het logo van Razer, met een blauwe led erachter die langzaam aan en uit gaat. Deze zie je echter niet veel omdat je hand hier constant op ligt, en dus ook niet afleidend kan werken tijdens het gamen.

Bouwkwaliteit:
Robuust. Ik denk dat dat het beste is hoe je de muis kan omschrijven. De Copperhead kan tegen een stootje, voelt heel degelijk aan en de body kraakt niet/nauwelijks wanneer deze onder een behoorlijke druk van je hand komt te staan.

Drivers:
Er zijn regelmatig nieuwe drivers/firmware updates te downloaden van Razer die dus mogelijke bugs/problemen oplossen. Eigenlijk is er met de meest recente driver/firmware update alles opgelost die er waren kwa problemen.

Prijs:
Het enige nadeel aan de muis is dan misschien wel de prijs. Ik heb er destijds 70 euro voor betaald, inmiddels zakt ie al richting de 60 euro. De prijs is het zeker wel waard, je moet het er alleen maar voor over hebben om 60-70 euro uit te geven aan een "muisje".

Conclusie:
De Razer is een muis die elke wens van de gamer vervult. Hij is precies, reageert snel en heeft tal van mogelijkheden om de muis te customizen. Over de prijs valt te twisten, maar is het zeker waard naar mijn mening.

Heb jij ook een Razer Copperhead?

Goede complete revieuw. Ik heb hem nu zelf ook al een tijde, maar ik vind de firmwire los updaten maar een hels karweitje.
Ik vond het ook een beetje vreemd gaan, maar echt moeilijk is het niet. Gewoon goed de instructies volgens en er kan nix misgaan. Het had misschien makkelijker gekund ja...
Ben ook erg blij met deze muis, ik heb nog niet het lef gehad om de FW te updaten.
Vindt wel de "page back/forward" knoppen een beetje rot.
Het is wel aan te raden om de firmware te updaten aangezien het een aantal problemen kan oplossen die de Copperhead in het begin had. Nou werkt ie probleemloos hier :)
Hier copperhead, prima muis. Alleen tijdens het gamen wil hij wel eens switchen naar een lager sens... lijkt er op dat XP de drivers overneemt..

verder perfect review