1 review

Lenovo ThinkPad E585 20KV0008MH

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 256GB • AMD Ryzen 5 - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad E585 20KV0008MH Review

OrozarBE 17 januari 2021, 249 views Product gekocht

Lenovo ThinkPad E585 20KV0008MH

Ongelooflijke bouwkwaliteit, goede garantie, zeer snel in gebruik en een goed scherm met anti-glare. Ook de accuduur is goed te noemen en voor een 15,6" laptop is hij zeker niet zwaar te noemen. De dunnere bezels tegenover de oudere thinkpads geven ook een modernere uitstraling.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Aansluitingen
  • Windows 10 pro
  • Beeldscherm
  • Snel en koel
  • Accuduur

Minpunten

• 1 USB-C poort
  • Niet de goedkoopste

Ik heb deze laptop nu iets langer dan twee jaar in gebruik en het werkt als een droom. De bouwkwaliteit is zoals gewoonlijk bij Lenovo ThinkPad top. De temperatuur van de cpu blijft aangenaam, dus de interne koeling doet haar werk blijkbaar zeer goed.
Het systeem is verrassend snappy voor een systeem in deze prijsklasse met dank aan de uitstekende ryzen 5 cpu en standaard geïnstalleerde Nvme disk. Als je een extra ssd (of hdd) wil inbouwen voor meer capaciteit kan dit zonder het schenden van de garantie in tegenstelling tot vele andere laptops.

Het scherm is aangenaam en best goed in gebruik zonder last te hebben van reflecties. Zonder dedicated graphics was ik overigens verbaasd over wat de Vega toch nog op je beeld kan toveren. Toegegeven heb ik vooral wat oudere games getest.

Lenovo had Windows 10 pro voorgeïnstalleerd wat ik ook een absoluut pluspunt vind. Na registratie werd ook mijn garantie gratis uitgebreid met een extra 2 jaar wat vertrouwen geeft in de kwaliteit van het product. De bouwkwaliteit is overigens weer super zoals je kan verwachten van deze serie.

Het toetsenbord is aangenaam in gebruik en hoewel de Touchpad ook niet mis is verkies ik wel een muis te gebruiken, maar dit geldt in mijn geval voor elke laptop. De batterijduur is ook zeer goed en ik kan hem na twee jaar nog steeds voor 5-6 uur gebruiken bij browsing/office. Na een uurtje opladen is de accu trouwens al voor 75-80% opgeladen en kan je weer verder zonder stekker.

Verder zijn er voldoende usb aansluitingen om eventuele randapparatuur te gebruiken. Wel slechts 1 USB-C poort welke ook je stroomvoorziening is.

Qua design nogal basic, maar wel een verbetering tegenover mijn oude Thinkpad. Overall een aanrader en ik heb absoluut geen spijt dat ik terug een thinkpad heb gekocht (na enkele minder succesvolle omzwervingen bij andere merken/modellen)

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad E585 20KV0008MH?