Samsung Galaxy Fit2 Zwart (Zwart)

€ 46,99
Specificaties Android, iOS compatibel en 21g - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Fit2 Zwart (Zwart) Review

Negare 24 januari 2021, laatste update op 2 februari 2021, 1.283 views Product gekocht

Samsung Galaxy Fit2 Zwart (Zwart)

Gekocht om in combinatie met ASR Vitality te gebruiken (tijdens je workout kun je je gemiddelde hartslag zien in de app). Mooie prijs voor wat hij allemaal kan. Vergelijkbaar met de Xiaomi Band 5.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Batterijduur
  • Pasvorm: niet te breed/groot

Minpunten

• Hartslag meting niet 100% accuraat

Algemeen
  • 1.1" AMOLED display
  • 11,1 mm dik
  • 21 gram
  • Bluetooth v5.1
  • Sensoren: Accelerometer,Gyro Sensor,Optical Heart Rate Sensor
  • Waterbestendig tot 50 meter
  • Samsung geeft aan dat de batterij 15 dagen mee gaat bij standaardgebruik (als de Galaxy Fit2 niet gedragen wordt tijdens het slapen)
  • Herkent automatisch 5 verschillende trainingen: hardlopen, wandelen, cross trainer, roeitrainer, en 'dynamisch'
  • Houdt je slaappatronen bij
  • Meet je stressniveau gedurende de dag
Twee applicaties zijn nodig voor het gebruik van de Fit2: Galaxy Wearable en Samsung Health

Vergelijking Xiaomi Band 5
Pasvorm
Modellen zijn qua gevoel om de pols identiek. Zit ook comfortabel om een smalle pols.

Batterijduur
Met hartslagsensor continu aan & slaap metingen gaat de Samsung 9 dagen mee en Xiaomi Band 5 9 dagen (beide tot 15%).

Opladen
Beide activity trackers zijn gemakkelijk op te laden (Xiaomi = magnetisch, Samsung = oplader er op klikken). De activity trackers hoeven niet uit de polsband gehaald te worden om opgeladen te worden.

Hartslagmeting
De hartslagmeting in een training/activiteit wordt, in tegenstelling tot de Xiaomi Band 5, meer afgevlakt en gesmooth waardoor bepaalde pieken en dalen niet worden gemeten (zie toegevoegde screenshots).
Daarnaast wordt de hartslagmeting wanneer aangevinkt wordt dat deze 'continu' mag meten bij Xiaomi vaker gemeten dan bij de Samsung Fit2, die namelijk elk halfuur meet. AANGEPAST: dit is instelbaar naar 'doorlopend', 'elke 10 minuten bij rust', ' elke 30 minuten bij rust' of 'alleen handmatige meting'.
Voor de geïnteresseerden, op youtube zijn filmpjes te vinden waarin de Fit2 wordt vergeleken met de Polar hartslagband.

Slaapmeting
De grafiek van Samsung Fit2 is iets lastiger te interpreteren dan de grafiek die Xiaomi laat zien.

Meldingen/trillingen in combinatie met 'niet-storen' functie aan
Wanneer ik op mijn Samsung telefoon de functie 'niet-storen' aan heb staan krijg ik alsnog meldingen op mijn Band 5 van o.a. dat ik gebeld wordt of een berichtje ontvang. De Fit2, wanneer deze zelf niet op 'niet-storen' staat, krijg ik wel een signaal dat ik gebeld wordt maar niet van andere meldingen. Ik verwacht dat dit niet 100% is zoals de software is bedacht aangezien er een functie is die heet "niet storen synchroniseren met telefoon".

ASR Vitality
Deze activity tracker kan in combinatie met ASR Vitality zowel stappen als hartslag meten en doorgeven (via Samsung Health en handmatig synchroniseren in de ASR Vitality app). Tijdens de workout kun je je gemiddelde hartslag zien en hierdoor makkelijk weten of je je doel gaat halen of niet (zie screenshot). Let wel, in de activiteit 'wandelen' wordt geen hartslagmeting doorgegeven aan ASR Vitality, kies daarom altijd voor een andere 'activiteit', bijvoorbeeld hardlopen of fietsen.

Ik heb de Samsung Fit2 samen met de Xiaomi Band 5 nu iets langer dan een week getest en ik ben tevreden over de prestaties van de Fit 2 in combinatie met de ASR Vitality app, zeker voor de prijs. Waar ik ook tevreden mee ben is dat de batterijduur vergelijkbaar is en hij makkelijk een week mee gaat zonder op te laden. Een nadeel is dat de grafieken (slaapmeting, hartslag, workout) soms iets minder intuïtief zijn dan ik gewend was van Xiaomi. Een voordeel t.o.v. Xiaomi is dat de Fit 2 beter in speelt op mijn Samsung mobiel doordat ik bijvoorbeeld ook mijn wekker kan uitzetten via de activity tracker, mijn agenda kan zien en direct op whatsapp berichten kan reageren d.m.v. vooraf ingestelde te kiezen antwoorden.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Fit2 Zwart (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Tnx voor je review, geeft een goede indruk!
Waar ik nog nieuwsgierig naar ben, is of je de inactivity alert instellingen nog kan aanpassen. Zou onder gezondheidsinstellingen - trainingsdetectie in de wearable moeten staan.
Ik heb dit even voor je gecheckt, je kunt de tijdsperiode waarin je inactivity alerts wilt ontvangen aanpassen (Zie screenshot in de review) maar niet na hoeveel 'inactivity' tijd je een melding wilt ontvangen.
Dank dat je er zo snel naar hebt gekeken!

[Reactie gewijzigd door Negare op 31 januari 2021 10:02]

Ik heb dit horloge sinds een paar dagen, maar het valt mij op dat de gemiddelde hartslag (waarin je het in je review hebt) niet zichtbaar is op het horloge of in de app TIJDENS de workout. Kun je mij zeggen waar ik dat kan vinden? Ik zie het nu pas na afronding van de workout en dat is niet handig i.c.m. ASR Vitality.
Hoe heb je de workout gestart? Het is volgens mij alleen mogelijk als je het via de app start. Althans dit was het geval ongeveer een halfjaar geleden
Ik start de workout via het horloge. Als ik het via de app doe zie ik inderdaad wel de gemiddelde hartslag! Maar dan zie ik verder niets op mijn horloge. Klopt dat? Kan ik een workout die gestart is via het horloge ook zien in de app tijdens de workout?

[Reactie gewijzigd door tiger_2000 op 16 december 2021 11:24]