Neomounts by Newstar NM-D775BLACKPLUS

€ 155,-
Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 49" - Bekijk alle specificaties

Neomounts by Newstar NM-D775BLACKPLUS Review

RobinR 14 januari 2021, laatste update op 14 januari 2021, 3.877 views Product gekocht

Neomounts by Newstar NM-D775BLACKPLUS

Erg goed en kwalitatief hoog product voor deze prijs (€150,-). Montage is makkelijk en de arm voelt stevig en robuust aan. Er is een andere review waarbij het plastic verbindingsstukje tussen de VESA beugel en de monitorarm wordt gehekeld, maar dit is niet zo'n groot probleem als dat het lijkt.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Hoge betrouwbaarheid
  • Gasveer verstelbaar voor gewicht monitor
  • Veel 'gewrichten', dus ultieme bewegingsvrijheid
  • Genoeg ruimte om aan het bureau te klemmen voordat je een gaatje moet boren
  • Prima prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Plastic verbindingsstukje lijkt fragiel, is in werkelijkheid geen groot probleem
  • Veel 'gewrichten', dus lastiger in positie te brengen

Rede van aanschaf
Ik heb dit product voor iets meer dan €100,- kunnen aanschaffen (vanwege een kortingsbon), maar ik ga bij het schrijven van de review uit van de huidige verkoopprijs (iets boven €150,-). Ik heb de arm gekocht omdat ik kleiner ben gaan wonen en dus een kleiner bureau heb. Mijn oude (originele) monitorarm steekt 35 centimeter naar achteren uit, en dat is kostbare ruimte. Het werd niet duidelijk of deze arm heel dicht tegen de muur aan kon staan op de foto's dus heb ik dat uitgeprobeerd.

Unboxing
Een niet al te zwaar pakket werd geleverd aan de deur, en het product zelf zat in losse onderdelen stevig verpakt in de doos. Tijdens transport kan hier niets mee gebeuren.

Bij het uitpakken van de onderdelen voel je gelijk het gewicht van de onderdelen en merk je direct dat dit robuuste stukken zijn.

Montage
Het monteren is erg gemakkelijk in-elkaar-klik werk. De meegeleverde sleutels zijn vooral voor het aandraaien en vastzetten, de meeste schroeven zitten er al in. Ook de meegeleverde VESA beugel kan op meerder standen gemonteerd worden.

De gasveer in de beugel zelf is fijn af te stellen, net zoals het scharnier voor de monitor, waardoor het hele gebeuren staat als een huis.

Als het scherrm er eenmaal aan zit blijkt ook dat de arm strak tegen de muur geplaats kan worden, wat voor mij een grote wens was.

Ik schreef deze review in de eerste instantie om te kijken of ik dezelfde ervaringen zou hebben als de persoon die 3 sterren heeft gegeven, en dat is niet het geval. Dit product is de volle 5 sterren waard, en voor 150 euro is dit een zeer degelijke armmonitor. Ik kan mijn volle vertrouwen plaatsen in deze arm zonder dat ik mij zorgen hoef te maken of hij het kan houden of niet. De monitor in de foto's is bijgevoegd als product.

Heb jij ook een Neomounts by Newstar NM-D775BLACKPLUS?

Vraag & Aanbod

Bedankt voor je review :)

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een arm als deze. Echter heb ik zelf altijd een twijfel. Mijn montagepunt ligt hoger dan het werkblad, dit is omdat het een ander type bureau is voor muziekproductie.

Soms zou ik graag de monitor naar voren willen halen maar ook een stukje naar beneden (zodat deze bijna tegen het onderste tafelblad komt.

Is het mogelijk om met deze arm 'm lager te brengen dan de standaard "ingevouwen" positie?
Helaas is dat wat jij wenst niet mogelijk met deze arm. Dat komt namelijk omdat er maar 1 scharnier is dat verstelbaar is op de verticale as.

Het ligt er natuurlijk aan hoe groot jouw scherm is, maar het koppelpunt van de arm met de VESA mount is op het laagste punt 23 centimeter van het bureaublad verwijderd. Met mijn beeldscherm resulteert dat erin dat mijn onderkant van het scherm op zo'n 6cm van het bureaublad staat
Is het scherm ook lekker soepel alle kanten op te bewegen? Dus ook het scherm achterover kantelen of verdraaien naar portretstand?
Zeker! De mate waarin de arm soepel beweegt is zelf in te stellen door torxschroeven aan te draaien. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat de grens tussen slap (scherm zakt naar beneden) - soepel (makkelijk te bewegen en blijft in positie) - strak (niet beweegbaar) erg klein is, dus je zal wel echt moeten finetunen, maar desondanks wel prima te doen
Goede behulpzame review. Dank daarvoor!

Kan je ook aangeven hoeveel cm de monitor naar voren komt. Gezien vanaf volledig ingevouwen tot helemaal uitgestrekt?
Ik ben daar ook nieuwsgierig naar. Ik heb een 49 inch scherm van Samsung en op de originele voet komt het scherm best ver naar voren. Ik ben aan het kijken of een arm deze afstand kan verkleinen. Ik ben dus benieuwd wat de minimale afstand is. Is dat mogelijk om dat te meten?
Vanaf de voet van de houder tot het uiterste van de monitor is het ongeveer 21 centimer, maar dit kan verschillen aan de hand van de dikte van de monitor. Bovendien kan de monitorarm ook een stuk naar achter, mocht de ruimte achter het bureau dat toelaten. Dan kan deze afstand nog een stuk worden verkleind
Ik heb inmiddels deze monitor arm gekocht en gebruik deze ook met een 49 inch scherm van samsung. Bij mij is de afstand net iets meer dan 20 cm
Bedankt voor de reacties en opmeten @RobinR en @Abracadaver79 !
Dat is afhankelijk van de setup van de arm, maar kijkend naar de handleiding zou hij maximaal 60cm uitgeschoven kunnen worden. Dit is dan natuurlijk ook wel afhankelijk van het gewicht van je monitor. Helemaal ingeschoven komt de monitor ongeveer 20 centimer van de rand van het bureau af, maar ook dit is afhankelijk van de breedte van de monitor